חדשות בארץ

אלימות בקפלן: איימן עודה דחף את בן גביר

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ניסה למנוע את כניסתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לחדרו של אסיר חמאס המאושפז בבית החולים קפלן, ודחף אותו. בן גביר: "חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ מרגישים שהם בעלי הבית"

ח"כ איימן עודה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ח"כ איימן עודה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:44)

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, התעמת בצהריים (שלישי) עם יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, בבית החולים קפלן ברחובות. בן גביר הגיע לבית החולים כדי לעמוד על תנאי אשפוזו של מקדאד קוואסמה, אסיר מנהלי מארגון חמאס השובת רעב.

בכניסה למחלקה בה מאושפז האסיר הביטחוני, פרץ עימות בין שני חברי הכנסת. עודה ניסה למנוע את כניסתו של בן גביר, והטיח בו עלבונות מילוליים. בשלב מסוים הוא עבר לפסים פיזיים ודחף את בן גביר בעוצמה. בן גביר ניסה להגיב בדחיפה, ולאחר מכן המאבטחים במקום חצצו את השניים.

לאחר העימות כתב בן גביר בטוויטר: "הגעתי לבית החולים קפלן כדי להבין איך המחבל קוואסמה זוכה לתנאים וכבוד מלכים, ואיך אחרי 90 יום בצום הוא עוד לא מת. ומי הגיע להגן עליו ולתקוף אותי? כמובן, איימן עודה. אל תדאגו, לא נשארתי חייב. שני מחבלים במכה אחת".

בן גביר נכנס לבסוף למחלקה. בתום הביקור הוא הודיע כי יגיש תלונה במשטרה נגד יו"ר הרשימה המשותפת: "עודה עשה מעשה פלילי וחמור. לחבר כנסת אין חסינות לתקוף חבר כנסת אחר. כולנו ראינו את התמונות המדהימות של איימן עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מהנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר, ובסופו של דבר למרות התנהלות עודה נכנסתי למחלקה והתרשמתי שמדינת ישראל ממשיכה להיות גן עדן למחבלים".

בתגובה לתקרית, מסר יו"ר הכנסת מיקי לוי: "אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט ח"כ עודה כלפי ח"כ בן גביר. הרמת יד של ח"כ על ח"כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים". בהמשך דבריו מתח לוי ביקורת על האופוזיציה: "הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נידרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום. אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה, כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל".

עודה וחברו לסיעה, חבר הכנסת אחמד טיבי, ביקרו בסוף השבוע האחרון אצל קוואסמה. לאחר הביקור פרסם עודה פוסט בפייסבוק, בו כתב: "לבי, מצפוני ושכלי עמך, מקדאד קוואסמה, השובת רעב מזה 88 ימים מול הכיבוש – הפשע הארוך ביותר בעולם, שמכתים את פני המאה ה-20 והמאה ה-21. עם מקדאד, עם אביו, עם עמנו הפלסטיני – במאבק הצודק ביותר נגד הכיבוש".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי שני ערבים-ישראלים, העובדים כאחים בקפלן, הצטלמו עם האסיר הביטחוני כשהם אוחזים בידיו, מתחבקים עמו ומחייכים. הפרסום על צילום הסלפי עורר תגובות זועמות ברשת וקריאות לפטר את שני העובדים. הנהלת בית החולים זימנה את השניים לבירור משמעתי, אולם החליטה שלא לפטרם. על פי ההודעה שנמסרה מבית החולים, "שני העובדים המדוברים זומנו לבירור משמעתי בהנהלת בית החולים, במסגרתו הובהר להם חומרת הדבר, והם הביעו חרטה על מעשיהם".

קוואסמה הינו בן לחמולה מאזור חברון, שרבים מחבריה משתייכים לחמאס ובעלי עבר טרוריסטי עשיר. דודו, עבדאללה קווסאמה, היה בין מגורשי חמאס ללבנון בשנת 1992, שימש כראש הארגון בחברון והיה אחראי לסדרת פיגועים במהלך האינתיאדה השנייה שגבו את חייהם של עשרות בני אדם. הוא חוסל ביוני 2003 על ידי כוח של הימ"מ. חברים נוספים בחמולה יזמו והשתתפו בחטיפה וברצח של שלושת הנערים הי"ד ביוני 2014.

תגיות:איתמר בן גביראיימן עודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה