חדשות בארץ

שיקלי לעודה: "מקומך בפרלמנט אש"ף ברמאללה"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב על התקרית בבית החולים קפלן, בה תקף יו"ר הרשימה הרשימה המשותפת איימן עודה את חבר הכנסת איתמר בן גביר: "אסור שתישאר בכנסת ישראל עוד דקה אחת"

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הגיב היום (שלישי) על התקרית בבית החולים קפלן, בה דחף יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, את יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר.

לאחר העימות עם בן גביר כתב עודה בטוויטר כי "הטרוריסט המורשע בן גביר ניסה לפגוע במטופל. חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור". שיקלי הגיב על כך: "אסור שתישאר בכנסת ישראל עוד דקה אחת. מקומך בפרלמנט אש"ף ברמאללה, שם תוכל להרביץ לשותפיך".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן קישרה בין המתקפה של עודה לנאום שנשא אתמול בכנסת שר החוץ יאיר לפיד, בו אמר כי "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל". לדבריה, "נאום הסתה שמופיע במערכה הראשונה יסתיים באלימות פיזית במערכה השנייה. אמש לפיד סימן מטרה סביב בן גביר, היום עודה מימש את ההסתה הלפידית והצדיק את התקיפה האלימה כ'מיגור הכהניזם'. לפיד הוא לא מרכז רך ולא נעליים. הוא שמאל רדיקלי".

יו"ר הכנסת מיקי לוי התייחס הערב, בפתח ישיבת המליאה, לתקרית בבית החולים: "באירוע נחצו כל הגבולות, חבר כנסת הרים יד על חבר כנסת אחר. זו תוצאה חד משמעית של השיח האלים מהמליאה".

בפנותו למרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), הוסיף לוי: "אם לא תתאפשר הקמת ועדת האתיקה, אנחנו נידרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום. זה היה אירוע חמור מאוד. אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולהקים בהקדם את ועדת האתיקה כדי שהכנסת תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי. אי אפשר להמשיך כך. במידה והאופוזיציה לא תשתף פעולה, אצטרך לבחון אפשרויות נוספות כדי להקים את ועדת האתיקה. זו לא ועדה פוליטית, זו ועדה של כל חברי הכנסת וראוי שהיא תוקם".

לוין דחה את דבריו של לוין והגדירם כ"מקוממים": "כל ניסיון להטיל על האופוזיציה את האחריות לשיח האלים ולהתנהגויות שמקומן לא יכירם בכנסת הוא לא רק עיוות וסילוף מוחלט של המציאות, הוא גם לא יצליח".

"ועדת האתיקה לא קמה מאותה סיבה שגם ועדות אחרות לא קמות, והיא – עיוות חסר תקדים, שלא היה כמוהו מקום המדינה", תקף לוין. "באה קואליציה ומחליטה שלא מעניינות אותה תוצאות הבחירות, מחליטה לייצר לעצמה תנאי עבודה יותר נוחים כדי להעביר באופן דורסני את מה שהיא מעוניינת בו, ולוקחת מהאופוזיציה את הנציגות שמגיעה לה כדין על פי תוצאות הבחירות. זה דבר שלא ניתן להסכים לו".

תגיות:יריב לויןאיתמר בן גבירעמיחי שיקליאיימן עודהמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה