חדשות בעולם

אבי הפעוטה שנותקה ממכשיר ההחייאה בהוראת בית המשפט: "רצינו אותך כמו שאת"

ברוך דיין האמת: אלטע פיקסלר, הפעוטה בת השנתיים שבית המשפט בלונדון ציווה לנתקה ממכונת ההנשמה - הובאה למנוחות במהלך הלילה (ג'). אביה ספד לה וריגש: "אולי יש אנשים שמתביישים שיש להם ילדה כמוך, אבל אנחנו לא נשכח אותך ונזכור אותך תמיד, ולא יהיה מצב שאת תשכחי מאיתנו, ואני בטוח שמה שעשינו היה נכון. לא לחמנו כדי לנצח, אלא כדי לעשות לך את הדבר הנכון"

אא

ברוך דיין האמת: אלטע פיקסלר, הפעוטה בת השנתיים שבית המשפט בלונדון ציווה לנתקה ממכונת ההנשמה - הובאה למנוחות במהלך הלילה (ג').

עשרות בני אדם הגיעו ללות את הפעוטה לדרכה האחרונה, ובכו בלב נשבר כששמעו את דברי ההספד המרגשים של אביה הרב אברהם פיקסלר, שאף סיפר את השתלשלות האירועים שקדמו להחלטת בית המשפט. 

כזכור, הסיפור של אלטע ז"ל שנולדה עם פגיעה מוחית - הסעיר וטלטל את העולם היהודי כולו, ובפרט את הקהילה היהודית במנצ'סטר, שם הייתה מאושפזת באחד מבתי החולים. במשך חודשים ארוכים ניהל ר' חיים ומשפחתו את המשפט בין כתלי בית המשפט, בתביעה שדרשה לנתק את אלטע ממכונת ההנשמה. הוריה התנגדו נחרצות לאורך כל הדרך, וניהלו מלחמת חורמה עם בית המשפט, אלא שהדבר לא הועיל, ולבסוף קבע פסק הדין כי יש לנתק את מכונת ההנשמה. 

גם בשעות קשות אלו הפגין ר' אברהם אמונה 'מעל לדעת', ואמר כי זהו ניסיון שאמור להביא את כולנו לידי התחזקות, ולא להפך חלילה. "אני בטוח שעכשיו יהיה לה טוב. זה לא מצב שאנשים צריכים להישבר, אלא כולנו צריכים להתחזק וכך נהגנו מהרגע הראשון שהיא נולדה".

בשלב מסוים פנה האב לבתו, וכשדיבר איתה - נשמעו קולות של בכי ורעדה מהקהל המרוגש. "אלטע, שתדעי שאנחנו רצינו אותך בדיוק כמו שאת. היית חשוב ויקרה לי, לאמא שלך, לאחים שלך ולשאר בני המשפחה. היית יפה ומתוקה ותמיד היה כיף לשחק איתך. ראינו אותך בבית חולים כשהיית שם בין גויים שלא הבינו מה זה נשמה יהודית - ואנחנו לא יודעים מה הם אמרו לך, אבל כשאנחנו היינו לצדך, ראינו תמיד את החיוך ומצד שני את הדמעות שלך. 

"אולי יש אנשים שמתביישים שיש להם ילדה כמוך, אבל אנחנו לא נשכח אותך ונזכור אותך תמיד, ולא יהיה מצב שאת תשכחי מאיתנו, ואני בטוח שמה שעשינו היה נכון. לא לחמנו כדי לנצח, אלא כדי לעשות לך את הדבר הנכון, כפי שהקב"ה מצפה מאיתנו, ואני בטוח שכעת הנשמה שלך תחזור למקום שמשם היא הגיעה, ותגיד להקב"ה שכלל ישראל נמצאים בגלות כבר 2000 שנה".

לראיון המלא עם הוריה של אלטע ז"ל בהידברות, לחצו כאן

תגיות:בית משפטעצובתינוקתהחייאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה