חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט מחלק את ירושלים"

הקואליציה הפילה את הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שנועדה למנוע את פעילות הרשות הפלסטינית בירושלים. סמוטריץ': "אין גבול שהממשלה הזאת לא חוצה"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקואליציה הפילה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק היישום שהגיש יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. הצעת החוק נועדה לעגן את האיסור שנקבע בהסכמי אוסלו על פעילותה של הרשות הפלסטינית ומנגנוניה בתחומי מדינת ישראל, ובכך למנוע את הפגיעה של הרשות בריבונות הישראלית בירושלים. 48 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 58 מתנגדים.

במהלך הדיון הביע סמוטריץ' נכונות לדחות את ההצבעה בחודש, כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את העברת החוק, אולם הקואליציה התנגדה. חברי הרשימה המשותפת הצטרפו לקואליציה בהצבעה נגד החוק.

למרות ההסכמים עליהם חתמה הרשות הפלסטינית ובניגוד מפורש לחוק, במשך השנים היא פועלת בירושלים לאור יום ומפגינה סממנים של ריבונות, בין השאר בדרך של כינון "משרד השר לענייני ירושלים", חטיפות ועינויים של מי שנחשדים במכירת בתים וקרקעות ליהודים, גביית מיסים והנפקת אישורים לעסקאות במקרקעין במזרח ירושלים, מעורבות במערכת החינוך במזרח ירושלים, תשלום למשפחות שבניהן מעורבים בטרור בתחומי מדינת ישראל, אכיפה פלילית בקרב ערביי מזרח ירושלים ועוד.

בחוק הקיים לא נקבעה סנקציה פלילית נגד אנשי הרשות הפלסטינית הפועלים בניגוד לחוק. כתוצאה מכך לא ניתן לנהל נגדם הליך פלילי, וממילא לא ניתן לעצור אותם ולאכוף את החוק, והאיסורים הקבועים בו הפכו לאות מתה. הצעתו של סמוטריץ' נועדה לתקן את חוק היישום. היא ביקשה לקבוע עונש מאסר למי שיפעל בניגוד לחוק, וזאת כדי לאפשר לגורמי הביטחון לבצע אכיפה כנגד אנשי הרשות שפוגעים בריבונות הישראלית בירושלים.

"ימינה ותקווה חדשה מצביעים עכשיו יחד עם הרשימה המשותפת נגד הצעת חוק שלי, שמבקשת לשמור על ריבונות ישראל בירושלים ולתת כלים לזרועות הביטחון והאכיפה למנוע את פעילותה החתרנית של הרשות הפלסטינית", תקף סמוטריץ'. "שמירת הריבונות בירושלים אמורה להיות בקונצנזוס. אכיפת ההסכמים והחוק אמורים להיות בקונצנזוס. ההצבעה נגד התיקון לחוק היא פגיעה קשה בירושלים. נראה שאין גבול שהממשלה הזאת לא חוצה. בנט מחלק את ירושלים דה-פקטו".

תגיות:הרשות הפלסטיניתירושליםבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה