חדשות בריאות

"כרטיס צהוב": מקרים נוספים של הווריאנט החדש התגלו בישראל

משרד הבריאות איתר חמישה מקרים נוספים של הווריאנט החדש, שלושה מתוכם שבו ממולדובה ושניים מבריטניה. ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "זה כרטיס צהוב, אנחנו צריכים להיות זהירים"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי), כי התגלו חמישה נוספים של וריאנט AY4.2 בישראל, בנוסף לילד בן ה-11 ששב ממולדובה, וזאת במסגרת בדיקה חוזרת של ריצופים גנטיים.

על פי ההודעה, "וריאנט AY4.2 סווג עד כה בכל העולם כווריאנט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כווריאנט נפרד. בעקבות גילויו בחוזר מחו"ל בן ה-11, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא".

"כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו חמישה מקרים 'ותיקים' נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש. משרד הבריאות ממשיך ועוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווריאנטים והתפתחותם, וימשיך לעדכן את הציבור במידע".

בריאיון לכאן ב', אמר ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא כי שניים מהנדבקים בווריאנט החדש הגיעו מבריטניה ושלושה נוספים חזרו ממולדובה: "דלתא מייצר תתי זנים נוספים. זה תהליך שקורה כל הזמן עם הנגיף הספציפי הזה". הוא ציין, כי ככל הנראה מקורו של תת זן זה הוא בבריטניה, והוא מהווה בין שבעה לתשעה אחוזים מהתחלואה בה: "יש גם התפשטות שלו במזרח אירופה ובמקומות נוספים. זה כרטיס צהוב שמטריד אותנו, שמזהיר את מקבלי ההחלטות, מומחי משרד הבריאות ואת כלל הציבור בישראל".

"גם אם אנחנו במקום של ירידה בתחלואה, העולם עדיין אדום ויש בו הרבה זנים", הוסיף זרקא. "אנחנו צריכים להיות זהירים ומוטרדים, לנטר אותם ולמנוע את הגעתם לישראל. הקורונה כאן ולצערי תישאר כאן וצריך להתמודד איתה, ולכן מוטב לכולנו שנתחסן ונגן על עצמנו".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 1,021 בני אדם ממאומתים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות, מתוך כ-97 אלף שפוענחו, עמד על 1.02%. בבתי החולים מאושפזים 454 חולים, מהם 331 במצב קשה. מצבם של 184 חולים מוגדר קריטי, ו-159 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-8,030, מתוכם כ-1,600 נפטרו במהלך גל התחלואה הנוכחי.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהוריאנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה