חדשות בארץ

ליברמן: המתווה עם המתמחים? "אגדות"

שר האוצר אביגדור ליברמן טען כי שר הבריאות ניצן הורוביץ "לא סגר כלום" עם הרופאים המתמחים, והבהיר כי לא ינהל עימם משא ומתן נפרד: "בהחלט מוכנים לבדוק את זה עם ההסתדרות הרפואית. אחרי פסח ניכנס למשא ומתן על הסדר קיבוצי חדש – ועד אז כלום"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) למחאת המתמחים ולמתווה קיצור התורנויות שסוכם בינם לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ, וטען כי הורוביץ "לא סגר כלום" איתם.

"שוחחתי עם הורוביץ שלשום בערב", אמר ליברמן בריאיון לאולפן וואלה. "ההסדר הזה של המתמחים נקבע ב-2011. המשמרת של המתמחה היא 26 שעות, חמש משמרות בחודש, השכר הממוצע של מתמחה הוא 24 אלף שקל לחודש. עשר שנים זה לא הפריע לאף אחד. אנחנו ממשלה שקיימת שלושה חודשים, ומתנפלים עלינו לתקן מיד את כל המצב. זה לא הוגן".

ליברמן הבהיר כי לא יקיים משא ומתן נפרד עם המתמחים: "אנחנו בהחלט מוכנים לבדוק את זה במסגרת הסכם עם ההסתדרות הרפואית", הוסיף ליברמן. "לא אנהל משא ומתן עם כל קבוצה, יש הסתדרות רפואית שמייצגת את כלל הרופאים".

"הצענו להם מתווה שנקרא 'פריפריה תחילה', שחתמו עליו אורנה ברביבאי והורוביץ. חשוב להדגיש שאין מחסור של מתמחים בתל השומר או באיכילוב, יש מחסור גדול בפריפריה – באילת, בנהריה ובצפת – וצריך לדאוג להם. לכן בנינו מתווה שמקובל על כולם. אני מניח שאחרי פסח ניכנס למשא ומתן על הסדר קיבוצי חדש – ועד אז כלום. כל השאר זה באמת אגדות".

ליברמן שב ותקף את יו"ר ארגון המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון: "היא עושה תורנות אחת בשבוע. לא המצאתי – אפשר להיכנס לפייסבוק שלה, ולראות שחמישה ימים בשבוע היא מפעילה מהבוקר עד הלילה קליניקה פרטית, עם כל השירותים. אי אפשר להגיד שכולם מותשים ועובדים בשכר זעום. תנאי העבודה לא אופטימליים, אבל באמת סבירים. זה מה שמקובל גם בארצות הברית ובעולם כולו, לא רק אצלנו".

כזכור, הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש פרסמו שלשום מתווה חדש לקיצור תורנויות המתמחים, המשפר מבחינתם את התנאים שנכללו במתווה הקודם. הורוביץ הצהיר, כי בכוונתו להקדים את תאריך היעד להשלמת המתווה ברחבי הארץ לסוף 2025.

בעקבות פרסום המתווה, נפגשה אתמול יו"ר ארגון המתמחים עם הורוביץ. בסיום הפגישה מסרה ד"ר ביטון הצהרה לתקשורת, בה בירכה על השגת ההסכם: "אני מתרגשת. היום שמנו סוף לתורנויות 26 שעות. סיכמתי כעת עם שר הבריאות את כל הפרטים, ואני שמחה לבשר שהמאבק הצודק שלנו הצליח. המתמחים והמתמחות ניצחו, עם ישראל ניצח כי הוא יקבל רפואה טובה יותר ולא מרופאים ורופאות עייפים מדי בשעה ה-25 לתורנות שלהם".

ד"ר ביטון הודתה בדבריה לשרת הכלכלה ברביבאי ולשר הבריאות הורוביץ, שלדבריה "הוביל באומץ את השינוי הנדרש ועיגן אותו כך שממשלת ישראל מחויבת לקיצור התורנויות. לא עוד דיבורים בעלמא, לא עוד 'אתם צודקים אבל' – שינוי היסטורי שישפיע על אלפי מתמחים ומתמחות ועל מאות אלפי מטופלים".

"גם כשהכל היה סגור ואמרו שזהו ואי אפשר יותר לשנות – לא ויתרנו", הוסיפה יו"ר "מרשם". "ידענו שאפשר. בעקבות המשך המאבק שלנו, השר הורוביץ הציג מתווה מורחב ומשופר. עכשיו, אחרי שוידאנו שהכל מעוגן, שלא מדובר רק בהצהרות, ורק אחרי שקיבלנו את ההתחייבויות שדרשנו, אנחנו יכולים לעמוד כאן היום ולהגיד שיש כאן בשורה, והיא אמיתית".

תגיות:מתמחיםאביגדור ליברמןמשרד הבריאותניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה