חדשות בארץ

המתיחות בקואליציה | זעם במרצ: "סכנה לאופק המדיני העתידי"

בהנהלת מרצ הגיבו בזעם על המהלכים של השרים גנץ ואלקין וטענו כי "צעדים אלה חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי"

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

הנהלת מרצ פרסמה הערב (ראשון) הודעה נזעמת, בעקבות ההנחיה של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין לקדם בנייה עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולאחר ששר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" כארגוני טרור.

בהודעה נכתב כי "‌‏הנהלת מרצ רואה בדאגה שורה של צעדים חד-צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, והם חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד".

"הנהלת מרצ קוראת ליו"ר מרצ, שרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה".

בהתאם להנחייתו של אלקין, פרסמה היום רשות מקרקעי ישראל מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביהודה ושומרון. מדובר במימוש של החלטה שקיבלה הממשלה הקודמת, כשבמקביל צפויה מועצת התכנון העליונה לקדם בניית 1,300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

במרצ, כאמור, זעמו על אלקין וגנץ. בריאיון לחדשות 13, אמרה חברת הכנסת גבי לסקי כי הבנייה ליהודים ביהודה ושומרון מנוגדת להסכמים הקואליציוניים. היא תקפה גם את המהלך של שר הביטחון: "גנץ פתח פתח למשבר קואליציוני אמיתי".

מוקדם יותר תקף עמיתה למפלגה של לסקי, חבר הכנסת מוסי רז, את אלקין: "ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ – 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל".

כאמור, בסוף השבוע חתם גנץ על צו המכריז על שישה ארגונים אזרחיים של "החזית העממית" הפועלים ביהודה ושומרון כארגוני טרור. הצעד בא לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל), שאושרה על ידי הגורמים המשפטיים. מלשכתו של גנץ נמסר כי "ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם 'החזית העממית', על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו. ארגונים אלו פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי 'החזית העממית לשחרור פלסטין' ומעסיקים פעילי חז"ע רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור".

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מסר בתגובה: "כמדינה דמוקרטית, ריבונית וחזקה, ובסיטואציה של כיבוש – ישראל חייבת להיות מאוד, אבל מאוד זהירה בהטלת מגבלות על ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים. יש לזה השלכות בתחום המדיני, יחסי חוץ, והכי חשוב – בתחום זכויות האדם. פניתי לשר הביטחון כדי שיציג לממשלה את הממצאים שהובילו להחלטה".

על פי הדיווח של מיכאל שמש בכאן חדשות, הורוביץ ויו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, דרשו הבוקר מראש הממשלה נפתלי בנט להפסיק להפתיע אותם בהחלטות שנויות במחלוקת, כהגדרתם. הדרישה הועלתה בישיבה של פורום ראשי המפלגות בקואליציה, וכוונה בעיקרה נגד גנץ. שר הביטחון עצמו לא נכח בפגישה. בכיר במרצ אמר לכאן חדשות כי "זה לא יוכל להימשך ככה". 

תגיות:בני גנץמרצזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה