חדשות בארץ

"מתנגדים בתוקף": ארה"ב מגנה את הבנייה ביהודה ושומרון

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית מתח ביקורת חריפה על כוונת ישראל לקדם בנייה חדשה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון: "מתנגדים בתוקף להרחבת ההתנחלויות"

בנט וביידן בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)בנט וביידן בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, נד פרייס, מתח אמש (שלישי) ביקורת חריפה על כוונת ישראל לקדם בנייה חדשה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

בתדרוך לתקשורת אמר פרייס כי הממשל האמריקני "מודאג מאוד" מפרסום המכרזים בתחילת השבוע לבניית 1,300 יחידות דיור: "אנחנו מתנגדים בתוקף להרחבת ההתנחלויות, שאינה עולה בקנה אחד עם המאמצים להפחית את המתחים ולהבטיח רגיעה". הדובר הוסיף כי הצעד הישראלי פוגע בסיכויים ליישום פתרון שתי המדינות, וציין כי מסר זה מועבר לישראל "ברמות בכירות מאוד".

ברק רביד דיווח בוואלה, כי בימים האחרונים העביר הממשל האמריקני מחאה חריפה ללשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על ההחלטה לקדם בנייה חדשה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. על פי הדיווח, מ"מ שגריר ארצות הברית בירושלים מייקל ראתני שוחח עם היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר, והבהיר כי ארצו רואה בחומרה את קידום התכנון והבנייה.

כזכור, בתחילת השבוע פרסמה רשות מקרקעי ישראל, בהנחייתו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביהודה ושומרון. מדובר במימוש של החלטה שקיבלה הממשלה הקודמת, כשבמקביל צפויה מועצת התכנון העליונה לקדם בניית 1,300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

תגיות:יהודה ושומרוןארה"בממשל ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה