חדשות בארץ

חוק החשמל של רע"מ אושר בקריאה טרומית

הצעת חוק החשמל של חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ, לחיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר בנייה, אושרה בקריאה טרומית. ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מוכרים את המדינה לתנועה האסלאמית, לתומכי טרור"

ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק החשמל של חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ, שנועדה לאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר בנייה. 63 חברי כנסת תמכו בחוק מול 29 מתנגדים. הצעת החוק תועבר להמשך דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

על פי ההצעה, יתאפשר חיבורם של מבני מגורים שנבנו ללא היתר לחשמל, מים וטלפון במידה והוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים. שר הפנים יוכל לאשר חיבור באזור כאמור, אם התוכנית הוגשה על ידי משרד ממשלתי או שניתנה חוות דעת מתכנן המחוז כי תוכנית שהוגשה תואמת את הוראות התוכניות החלות באזור, או שהתוכנית כאמור הופקדה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערביים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי".

"הצעת החוק נועדה בראש ובראשונה להבטיח שהחיבורים השונים ייעשו באופן חוקי ובטוח. חיבורי החשמל הפיראטיים לדוגמה עלולים לסכן במידה רבה את התושבים. לפיכך, לפי הצעת החוק החיבור ייעשה באופן חוקי ובטוח ובהתאם לדרישות הבטיחות של חברת החשמל. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021".

חבר הכנסת טאהא, שהציג את הצעתו, תקף את מדיניות ממשלות ישראל לאורך השנים, וטען כי במכוון לא דאגו לתכנן את היישובים הערביים: "הגידול הטבעי חייב את האזרחים הערביים לבנות את הבתים שלהם ללא היתר, מה שקוראים לזה בנייה בלתי חוקית. אני טוען שמדיניות בלתי חוקית של היעדר תכנון היא זו שגרמה לאזרחים הערביים לבנות את הבתים ללא היתר".

השר במשרד האוצר, חמד עמאר השיב בשם הממשלה התומכת בחוק: "עשרות אלפי בתים יתחברו לרשת החשמל כתוצאה מהמדיניות החדשה. אני מאמין שרוב הבתים שיחוברו לחשמל נמצאים על קרקע פרטית ולא ציבורית".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הביע את התנגדותו: "כאן נחשפת הצביעות, מכיוון שבמשך עשרות שנים הסיבה שלא בונים במגזר הערבי עם היתר בנייה היא כי לא מוכנים לקבל את הדרישות להפקעת אחוזים לשטחי ציבור. יש כאן מאבק לאומי על הקרקע, וערבים בונים רק צמוד קרקע ולא בונים לגובה כי הם רוצים עוד ועוד קרקעות. אתם מוכרים את המדינה לתנועה האסאלמית, לתומכי טרור".

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) תקף מעל הדוכן: "לאן ברחה השרה איילת שקד? היא ובנט התקפלו מול כל הדרישות ההזויות של הרשימה האסלאמית. בנט ולפיד, מה ההתקפלות הבאה שלכם? עכשיו אתם מכשירים עשרות אלפי מבנים, גורמים לכך שהבנייה הבלתי חוקית תשתלט על מדינת ישראל, הכל בשביל הכיסא. זו הפקרה ולא הסדרה".

תגיות:מליאת הכנסתבנייה בלתי חוקיתרע"מוליד טאהאחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה