חדשות בארץ

מבוכה לקואליציה: הצעת חוק של האופוזיציה אושרה בקריאה טרומית

חברי סיעת הליכוד נטשו את המליאה במחאה על התנהלותו של יו"ר הכנסת מיקי לוי, לאחר שהוציא כמה חברים מסיעתם. האופוזיציה הצליחה להביך את הקואליציה ולהעביר הצעת חוק בקריאה טרומית

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכים העימותים בכנסת: חברי סיעת הליכוד, יחד עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עזבו אחר הצהריים (רביעי) את המליאה, לאחר שיו"ר הכנסת מיקי לוי הורה לסדרנים להוציא כמה חברי כנסת מהליכוד מהאולם. בליכוד תקפו את "ההתנהלות הפוליטית והלא חוקית" של לוי. יו"ר הסיעה, יריב לוין, שעמד על הדוכן כדי לנמק הצעה לסדר שלו בנושא תחבורתי, הביע את מחאתו על ששרת התחבורה מרב מיכאלי אינה נוכחת באולם כדי להשיב להצעה, וירד מהדוכן.

מוקדם יותר הצליחה האופוזיציה להביך את הקואליציה, כאשר הצעת חוק של חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד), לשינוי מדיניות הביטוח במכוני כושר, אושרה בקריאה טרומית. האופוזיציה הגישה בקשה לקיים הצבעה שמית, אך משכה את הבקשה רגע לפני ההצבעה וביקשה לקיים הצבעה אלקטרונית. כאשר החלה ההצבעה נכנסו למליאה חברי אופוזיציה נוספים, וההצעה זכתה לרוב של 25 תומכים מול 24 מתנגדים.

גורמים בקואליציה טענו לאחר ההצבעה כי מ"מ יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, משך את הבקשה להצבעה שמית בידיעה שהחוק יעבור, וזאת כדי ללמד לקח את חברי הכנסת שלא נכחו במליאה. "לפעמים צריך להזכיר לחברי הקואליציה, לממשלה ולאחראים לקשר בין הממשלה לכנסת שחשוב לעבוד במסודר ולא כמו גנון", אמר.

תגיות:הליכודמליאת הכנסתמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה