חדשות בארץ

אושרה בניית 3,100 דיור ביו"ש – בשמאל תוקפים את גנץ

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה לקדם 3,144 יחידות דיור עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ההחלטה הובילה למתקפה חריפה במפלגת העבודה ובמרצ על שר הביטחון בני גנץ

מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:44)

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה היום (רביעי) את קידום בנייתן של כ-3,100 יחידות דיור עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מדובר באישור בנייה סופי עבור כ-1,800 מתוך יחידות הדיור, בעוד לגבי יתר היחידות מדובר בהחלטה עקרונית לקדמן בכפוף להליכי אישור נוספים. ביום ראשון הקרוב צפוי המנהל האזרחי לאשר בניית 1,300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

בעקבות אישור הבנייה, תקפו במפלגת העבודה ובמרצ בחריפות את שר הביטחון בני גנץ. ממפלגת העבודה נמסר, כי "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש –  איך נאמר, רבין הוא לא". 

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ תקף: "שר הביטחון גנץ ממשיך להשתולל בחוסר אחריות, רק במטרה לסמן לעצמו כמה סימוני 'וי' פוליטיים. אישורי הבנייה הם 3,000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים, שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי. אני מקווה ששר הביטחון יגלה אחריות ויעצור את הבנייה ההרסנית הזו, ויעצור את רצף ההחלטות הפופוליסטיות שפוגעות בממשלה ופוגעות במדינת ישראל".

בכחול לבן לא נותרו חייבים, והשיבו על המתקפה בעקיצה שכוונה לעבר יו"ר העבודה מרב מיכאלי: "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית". השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב בטוויטר: "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית".

תגיות:בני גנץיהודה ושומרוןארה"במפלגת העבודהכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה