חדשות בארץ

הקלטות שקד: "לפיד שטחי, גנץ יפרק את העסק"

בהקלטות בלעדיות שפורסמו בחדשות 12, נשמעת שרת הפנים איילת שקד תוקפת בחריפות את שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "לפיד כל שבוע עושה פיגוע מדיני, גנץ יותר גרוע מלפיד", הליכוד: "הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים"

לפיד וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:25)

בחדשות 12 פורסמו הערב (רביעי) על ידי עמית סגל הקלטות בלעדיות מהימים האחרונים, בהן שרת הפנים איילת שקד נשמעת תוקפת בחריפות את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ.

"הוא אדם שטחי", אמרה שקד על לפיד בשיחות סגורות. "הוא כל שבוע עושה פיגוע, ונפתלי מחלץ. אף אחד לא יודע על זה. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים – מול הירדנים, מול האמריקנים ומול... ונפתלי חילץ. חד משמעית". על גנץ אמרה כי הוא "יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. הוא יותר גרוע מלפיד. עוד יותר גרוע, אני לא יודעת".

בציטוט נוסף, התייחסה שקד לשאלת הרוטציה בין ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיד: "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר".  

בליכוד הגיבו על הפרסום, כי "הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים". יו"ר הסיעה יריב לוין עקץ: "לפיד יכול להירגע. אם איילת שקד אמרה שלא תהיה רוטציה – כנראה תהיה".

במפלגת הציונות הדתית אמרו כי "יצא המרצע מהשק. בנט ושקד ממליכים עלינו מישהו שגם הם יודעים שעושה למדינה פיגועים מדיניים ואיננו כשיר. תאוות הכיסא של בנט ושקד מסכנת את ישראל".

מלשכתה של שרת הפנים נמסר כי "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס, בעידנא דריתחא, לאחר שפורסמו תדרוכים נגדה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו". בלשכת לפיד אמרו כי "הם דיברו, יישרו הדורים. אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".

מוקדם יותר תקפו במפלגות העבודה ומרצ בחריפות את גנץ, וזאת בעקבות החלטת מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי לקדם בניית למעלה מ-3,000 יחידות דיור עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ממפלגת העבודה נמסר, כי "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש –  איך נאמר, רבין הוא לא". 

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ תקף: "שר הביטחון גנץ ממשיך להשתולל בחוסר אחריות, רק במטרה לסמן לעצמו כמה סימוני 'וי' פוליטיים. אישורי הבנייה הם 3,000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים, שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי. אני מקווה ששר הביטחון יגלה אחריות ויעצור את הבנייה ההרסנית הזו, ויעצור את רצף ההחלטות הפופוליסטיות שפוגעות בממשלה ופוגעות במדינת ישראל".

בכחול לבן לא נותרו חייבים, והשיבו על המתקפה בעקיצה שכוונה לעבר יו"ר העבודה מרב מיכאלי: "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית". השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב בטוויטר: "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית".

עימות חריף התגלע גם בתוך סיעת ימינה, בין סגן השר אביר קארה וחברת הכנסת שירלי פינטו. העימות החל לאחר שקארה טען בישיבת ועדת העבודה והרווחה כי הטלת חובת הנגשה על עסקים פרטיים מהווה צעד ש"קרוב לקומוניזם". פינטו זעמה על דבריו והגיבה בטוויטר: "אביר קארה, איך אתה מסוגל להישיר מבט לי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם? פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול".

בעקבות העימות עזב קארה את קבוצת הווטסאפ של ימינה לאחר שכתב "מפלגה של מטומטמים". מאוחר יותר הוא הוחזר לקבוצה. השניים זומנו לפגישה דחופה בלשכת ראש הממשלה. בסביבתו של בנט אמרו, כי בשיחות איתם הוא הדגיש את החשיבות באחדות ואת העבודה המשותפת הנדרשת בין חברי הסיעה: "אני חושב שזה בריא שיש לנו סיעה של אנשים שבוערים בהם העקרונות שלהם ושהם נלחמים עליהם", אמר. "אביר נלחם להקל על כל עסק, שירלי נלחמת על כל אדם עם מוגבלות שלא יכול לחיות בצורה נורמלית במדינת ישראל. אני שמח על כך שכולם הפנימו את הצורך לגלות סבלנות ולשתף פעולה למען המטרה המשותפת"

תגיות:יאיר לפידבני גנץאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה