חדשות בארץ

התקציב אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים. האופוזיציה הגישה 30,000 הסתייגויות

30,000 הסתייגויות הגישה האופוזיציה בדיוני וועדת הכספים; אושר התקציב לשנים 21-22 לקריאה שניה ושלישית

  • כ"ב חשון התשפ"ב
ח''כ אלכס קושניר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח''כ אלכס קושניר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הלילה (בין רביעי לחמישי) אישרה ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר את החלק המילולי בחוקי התקציב לשנים 21-22. בכך הסתיימו דיוני התקציב וחוק ההסדרים, והתקציב יועבר בקריאה שניה ושלישית בוועדת הכספים.

האופוזיציה נלחמה בתוקף: ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית, הליכוד והרשימה המשותפת הגישו יחד 30,000 הסתייגויות. בסמוך לשעה 2 בלילה, ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר לקבוע סדרי דיון להליך הנמקת ההסתייגויות, המעניק לכל אחת מ-4 הסיעות שנותרו להן הסתייגויות – 3 שעות כל אחת לנימוק כולל של ההסתייגויות, כאשר בתום כל פרק זמן של 3 שעות נימוק תתקיים הצבעה או לחילופין, שתמשיך להתקיים הנמקה של 2 דקות לכל הסתייגות כפי שביקשה האופוזיציה אך שההצבעות יעשו בתום הזמן במרוכז, ולא הצבעה לכל הסתייגות בנפרד. מה שהיה מאפשר לחברי הקואליציה להעדר מהאולם למשך מספר שעות ברצף.

האופוזיציה סירבה להצעה, וחבריה טענו כי מדובר בחוסר דמוקרטיה. מנגד השיב יו"ר הוועדה כי האופוזיציה עושה שימוש לא ראוי בהסתייגויות, וכי התקנון מאפשר לו להגביל את סדרי הדיון.

במהלך הלילה נערכה הפסקה בהצבעות, ולאחר שיחות בין הצדדים הוסכם לגבי הקצאת כספים קואליציוניים למטרות שונות לבקשת האופוזיציה. בעקבות כך האופוזיציה משכה כמה אלפי הסתייגויות, והתקיימה הצבעה במקבצים. כך לאחר שהתקיימו הצבעות על ההסתייגויות, התקיימה הצבעה על חוקי התקציב, והחוקים אושרו, כאמור, לקריאה שנייה ושלישית.

בתום הדיון הגישו חברי האופוזיציה רביזיה על אישור החוקים לקריאה שנייה ושלישית, אך הרביזיה נדחתה וחוקי התקציב אושרו סופית לקריאה שנייה ושלישית.

תגיות:תקציבועדת הכספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה