חדשות יהדות

האירוע היהודי הגדול בתולדות איחוד האמירויות: חתונה למהדרין של זוג ממוסקבה

שר הסובלנות של האמירויות פגש בדובאי מאות צעירים יהודים שהגיעו לחופת חבריהם. היהודים הסתובבו עם כיפה וציצית ברחבי המדינה הערבית

אא

איחוד האמירויות לא מפסיקה לספק כותרות: שר הסובלנות האמירתי שייח' נאהיאן אל מובארק נאהיאן פגש יותר מ-600 צעירות וצעירים יהודים מרוסיה וממדינות חבר העמים לשעבר שהגיעו למדינה. השר אמר להם כי הם סמל ודוגמא לסובלנות בין העמים והביע את שמחתו על שהטיול השנתי שלהם, במסגרת ארגון 'יחד' הפועל בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר, היה לדובאי.

מאות היהודים הגיעו למדינה הערבית למסע בן חמישה ימים, שבמרכזו הם  חגגו בלב המדבר של דובאי חתונה יהודית כשרה למהדרין של זוג ממוסקבה - במה שבמדינה כבר מגדירים "האירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות איחוד האמירויות".

הצעירים הגיעו לאיחוד האמירויות בטיסות מכמה יעדים ברוסיה מבלי שישלמו אפילו רובל אחד עבור הטיסה ועבור הטיול כולו - וזאת כאמור כחלק מלימודיהם במסגרת הפרויקט של 'יחד' הפועל ביותר מ-100 ערים ברוסיה, אוקראינה, בלרוס ומדינות נוספות - בניצוחו של הרב מענדי וילנסקי. החברות במיזם נועדה בין היתר לשמר את הקהילות ולמנוע התבוללות, תוך אפשרות להכיר בני ובנות זוג יהודיים למטרות חתונה. פעם בשנה מאות הצעירים המצטיינים ביותר מקרב אלפי התלמידים טסים ליעד נחשק אחר, כפרס הצטיינות וכדי לסייע להם במציאת שידוכים עם יהודים.

הפעילות הזו ממומנת על ידי קבוצת עשירים מקרב יהודי רוסיה אותם גייס רבה של המדינה הרב בערל לאזאר, וגורמים בקהילה היהודית ברוסיה אומרים כי השלטונות באיחוד האמירויות רואים בעין יפה את הפעילות הזו ונציגים של השלטון האמירתי ייפגשו עם הקבוצה.

הרב לאזאר אמר: "אנו עובדים קשה מאוד במניעת ההתבוללות ברוסיה ונאבקים בנושא למען דור העתיד של יהודי רוסיה. החתונה באה להראות להם שחתונה יהודית היא משהו שלא שייך לעבר. חשוב לנו שהצעירים האלו - הדור הראשון שגדל אחרי נפילת מסך הברזל יבואו לבקר בדובאי כדי לראות איך גם היום אפשר להסתובב כיהודים גאים עם כיפה וציצית גם במדינה ערבית. התקבלנו בלבביות רבה ובעיניי זה ממש חזון אחרית הימים".

תגיות:מוסקבהחתונהאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה