חדשות בעולם

הבכיר האיראני התרברב בעברית: "סיכלנו את מטרת האויב"

מזכיר המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי התרברב בעברית עילגת על הצלחת הרשויות במדינה להתגבר על התקלות שגרמה מתקפת הסייבר נגד תחנות הדלק

תחנת דלק באיראן, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)תחנת דלק באיראן, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, התייחס בצהריים (חמישי) למתקפת הסייבר שגרמה השבוע לתקלות ולשיבושים נרחבים בתחנות הדלק במדינה. בציוץ טוויטר בעברית עילגת, שנכתב ככל הנראה באמצעות תרגום ממוחשב, כתב שמחאני כי השלטונות האיראניים הצליחו להתגבר על התקלות ו"לסכל את מטרת האויב", כלשונו.

"למרות שהקו הקדמי של ההגנה הפסיבית הושבת על ידי מתקפת סייבר, הקו האחורי סיכל את מטרת האויב להתפרע באיראן באמצעות פעולה מתואמת ובזמן של סוכנויות ההנהלה, הביטחון והתקשורת", כתב שמחאני. "ניהול מושכל באוקטובר 2021 חשף פזיזות של אוקטובר 2019".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרשמיים באיראן, מתקפת הסייבר שיבשה את הפעילות בכל 4,300 תחנות הדלק ברחבי המדינה. עקב התקלות, נצפו תורים ארוכים בכניסות לתחנות הדלק.

במסגרת המתקפה, הצליחו ההאקרים להשתלט גם על תפעולם של שלטים דיגיטליים ולהפיץ באמצעותם מסרים אנטי-משטריים המופנים באופן אישי נגד המנהיג העליון עלי חמינאי. בין היתר נכתב בשלטים "חמינאי, איפה הדלק שלנו?". בשלטים אחרים נכתב מספר הטלפון 64411, המפנה ללשכתו של חמינאי.

נשיא איראן אבראהים ראיסי התייחס אתמול, בישיבת הקבינט האיראני, למתקפה על תחנות הדלק, ואמר כי היא נועדה לעורר את כעסו של העם על ידי גרימת אי סדר ושיבושים. הוא הדגיש, כי על הגופים הרלוונטיים להיערך בתחום הסייבר כדי למנוע מהאויב להשיג את מטרותיו.

תגיות:איראןמתקפת סייברישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה