חדשות בארץ

73 שנה לאחר נפילתו: החלל הראשון של הצנחנים הובא למנוחות בישראל

עצמותיו של טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בשנת 1948 ונקבר בבית העלמין היהודי בפראג, הועלו לארץ והובאו לקבורה בהר הרצל בירושלים

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל, החלל הראשון של חטיבת הצנחנים שעצמותיו הועלו מצ'כיה לישראל, הובא הערב (חמישי) למנוחות בטקס צבאי מלא, שהתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

הטקס נערך בראשות סגן שר הביטחון אלון שוסטר וראש אגף כוח אדם, אלוף יניב עשור, ובהשתתפות סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, מפקדה הצבאי של המשלחת, אלוף-משנה איתי ברין, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יואב ברונר, משתתפי המשלחת ומשפחתו של מרטין ז"ל.

דוידוביץ', בן 21, נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ונקבר בבית העלמין היהודי החדש בפראג. השבוע יצאה משלחת מיוחדת לפראג על מנת להביא את עצמותיו לקבורה בישראל. המשלחת שבה אתמול בטיסה צבאית לארץ, יחד עם ארון הקבורה.

סגן שר הביטחון אמר בטקס: "מרטין דוידוביץ' ז"ל הוא דוגמה ומופת לנתינה האין סופית למען ביטחון המדינה של יהודים ברחבי העולם. אני מודה לאגף המשפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ולצה"ל על המאמצים שהשקיעו במשך שלוש שנים כדי להשלים את המשימה, זו חובתנו המוסרית והערכית. נמשיך להפוך כל אבן ולעשות כל שניתן כדי להביא לישראל את השבויים והנעדרים".

אלוף עשור ספד לדוידוביץ': "'פקוד יפקוד אלוקים אתכם והעליתם את עצמותיי', כך מבקש יוסף מאחיו, וברוח ציווי זו פועלים גם אנחנו. השבת לוחמינו והבאתם לקבורה בישראל איננה רק עניין של אתוס שעליו התחנכנו ועליו אנו מחנכים את הדורות הבאים. זוהי מחויבות עמוקה ואותנטית המונעת מרעות עמוקה, רעות החוצה דורות ויבשות ומחברת בינינו לבין כל אלו ששילמו את המחיר היקר מכול למען תקומתה, עצמאותה וביטחונה של מדינת ישראל".

"מרטין, הדור שלך חלם על המדינה ולחם על תקומתה, אנחנו חיים בדור שבעבורו החלום הפך למציאות. היום, מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל ממלאים חוב מוסרי למרטין ולמשפחתו, ומי ייתן שבקבורתו באדמת ארץ ישראל תהיה מידה של נחמה. במעמד זה אנחנו ממלאים חוב מוסרי גם לעצמנו. בהבאת עצמותיו של מרטין ארצה אנו אומרים משהו לעצמנו על עצמנו, על ערכינו ועל זהותנו, על מי שאנו כעם וכצבא. יהי זכרו של מרטין, מיכאל-יחיאל, דוידוביץ' ברוך".

תגיות:צה"להר הרצלאלון שוסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה