חדשות בארץ

מס החד-פעמי | הצעת חוק: המדינה תסבסד מדיחי כלים

בתגובה למיסוי שהוטל על כלים חד-פעמיים, הגיש חבר הכנסת מאיר פרוש הצעת חוק, לפיה כל משפחה המונה לפחות ארבעה ילדים תהיה זכאית לסבסוד מלא של מדיח כלים: "להקל ולו במעט על המשפחות"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיש היום (שלישי) הצעת חוק, לפיה כל משפחה המונה לפחות ארבעה ילדים תהיה זכאית לסבסוד מלא של מדיח כלים.

הצעת החוק הוגשה בתגובה למיסוי הכלים החד-פעמיים. צו משרד האוצר, שנכנס אתמול לתוקף, קובע כי יוטל מס של 11 שקל לכל ק"ג של כלים חד-פעמיים שמכילים פלסטיק. על פי הערכת האוצר, החוק צפוי להניב למדינה הכנסות של 600 מיליון שקל בשנה.

בדברי ההסבר לחוק המוצע נכתב כי "הכלים החד-פעמיים מהווים רק 6% מפסולת הפלסטיק, בעוד שעל 94% מפסולת הפלסטיק לא מוטל מיסוי, כך רוב אריזות המזון החד-פעמיות של יצרני המזון ממוסות ב-10% לערך מהמיסוי המוצע הנ"ל. כך שההחלטה על הטלת מיסים דווקא על כלים חד-פעמיים הינה חריגה".

במסגרת הצעת החוק הוסבר, כי הרפורמה תפגע קשות בעיקר במשפחות מוחלשות ומבורכות בילדים שצורכות כלים חד-פעמיים, כאשר השימוש בכלים רב-פעמיים הוא כמעט בלתי אפשרי: "כך, לדוגמה, סביב שולחן שבת של משפחה מבורכת בילדים, שחלקם נשואים עם ילדים, יכולה להגיע לעשרות משתתפים".

"רכישת מדיח כלים תעלה עבור כל משפחה אלפי שקלים, הוצאה שתכביד מאוד על המשפחות שגם כך נמצאות במצב כספי לא פשוט. לכן מוצע להעניק סבסוד של מדיח כלים עבור אותם שמשפחתם מונה לפחות ארבעה ילדים, ובכך להקל ולו במעט על אותן משפחות".

עוד הובהר כי מגיש הצעת החוק ישלב בהסכמה, בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, סעיף המאפשר להעניק סבסוד מלא של מדיח כלים אף לנכים, זקנים ומוגבלים.

תגיות:חד פעמיהצעת חוקמאיר פרוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה