חדשות בארץ

על פי דרישת רע"מ: הממשלה אישרה הקמת שלושה יישובים בדואים בנגב

שרי הממשלה אישרו את הצעתה של שרת הפנים איילת שקד להקים שלושה יישובים בפזורה הבדואית בנגב. הציונות הדתית: "ההתיישבות הצעירה עוד מחכה לישיבת הממשלה הראשונה. אוי לבושה"

בדואים בנגב, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בדואים בנגב, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר שעות לפני תחילת ההצבעות בכנסת על תקציב המדינה, אישרה הבוקר הממשלה (רביעי) את הקמתם של שלושה יישובים בדואים ועיר בדואית חדשה בפזורה הבדואית בנגב. צעד זה הינו חלק מיישום דרישותיה של רע"מ במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם עמה.

על פי ההצעה שהציגה שרת הפנים איילת שקד בפני הממשלה, הכפרים הבלתי חוקיים עבדה באזור שדה בוקר, רח'מה באזור ירוחם וח'שם זנה שבאזור נבטים יוכרו כיישובי קבע וגבולותיהם יתוחמו במפה. ההכרה תותנה בחתימתם של 70% לפחות מתושבי הפזורה הבדואית על הסכמה לעבור לאחד משלושת היישובים. עוד נקבע, כי אם מעבר האוכלוסייה לא יבוצע בתוך שבע שנים – ההחלטה על הקמת היישובים תתבטל.

פורום ההתיישבות הצעירה מסר בתגובה: "זהו יום עצוב למדינת ישראל. שרים שהתחייבו לייצג את המחנה הלאומי בממשלה, ושאך לפני שנה עמדו בפרץ ומנעו את הסדרת היישובים הבדואים עד שתוסדר ההתיישבות הצעירה, הפקירו היום אלפי משפחות אשר פועלות בשליחות המדינה".

"ההתיישבות הצעירה לא תשתוק ולא תסלח. בימים הקרובים נצא שוב למאבק ציבורי רחב ונדרוש מהשרים וחברי הכנסת: הבטחתם – תקיימו. תסדירו את ההתיישבות הצעירה עכשיו".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) אמר: "ממשלת שקד הקימה היום שלושה יישובים חדשים לבדואים בנגב כשההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון נכנסת לחורף בלי הסדרה ובלי טיפול בתנאים ההומניטריים הבסיסיים ביותר. עצוב".

במפלגת הציונות הדתית תקפו את הממשלה: "הקמת יישובים לבדואים, חוק החשמל, מיליארדים לתנועה האסלאמית – וההתיישבות הצעירה עוד מחכה לישיבת הממשלה הראשונה. אוי לבושה".

חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד כתב בטוויטר: "מוכרים את הנגב לרע"מ – עוד החלטה אומללה של הממשלה. במקום לחזק את ההתיישבות היהודית ברוח הציונות ומורשת בן גוריון, מקימים שלושה יישובים חדשים לבדואים. התוצאה ידועה מראש – הבדואים ייכנסו לישובים אך איש לא יעזוב את שטחי המדינה עליהם השתלטו באופן לא חוקי. הליכוד חייב לחזור לשלטון, ומהר".

תגיות:בדואיםרע"מההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה