חדשות בארץ

ניצחון לקואליציה: הכנסת אישרה את התקציב לשנת 2021

לאחר שעות של הצבעות על הסתייגויות האופוזיציה, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2021. בכך הסירה הממשלה את האיום המיידי על קיומה

בנט בכנסת, אמש (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)בנט בכנסת, אמש (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה לפנות בוקר (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2021. 61 חברי כנסת תמכו בחוק מול 59 מתנגדים. בכך הסירה הקואליציה את האיום המיידי בפיזור הכנסת והקדמת הבחירות.

במהלך הלילה אישרו חברי הכנסת שני חוקים נוספים. הצעת חוק מסגרות התקציב עברה ברוב של 62 תומכים מול 58 מתנגדים. חוק ההתייעלות הכלכלית זכה לרוב של 61 תומכים לעומת 59 מתנגדים. בהמשך היום תתכנס המליאה שוב להמשיך במרתון ההצבעות על חוק התקציב לשנת 2022 ועל חוק ההסדרים. ההצבעות צפויות להסתיים מחר בבוקר.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחר אישור התקציב: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו – הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח".

ממפלגת העבודה נמסר כי היא "גאה להיות חלק מקואליציה שהחליטה לשים את טובת המדינה לפני כל שיקול אחר. הבוקר, אחרי עבודה מאומצת ומלאה בהישגים תקציביים שהשיגו חברי וחברות הסיעה, העברנו את תקציב 2021, והבטחנו את המשך קיום הקואליציה החשובה הזאת. התקציב שהעברנו מוציא את משרדי הממשלה והמדינה מהשיתוק שממשלות ישראל הקודמות הובילו אליו. מזל טוב אזרחי ואזרחיות ישראל, יש לנו תקציב מדינה".

מנגד, יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר כי מדובר ב"‏יום שחור למדינה היהודית. יום שחור לנשים בגיל הפרישה, לחיילי צה"ל שהמשכורת לא תעלה להם, למשפחות ברוכות ילדים שהתקציב אכזרי כלפיהם, לחקלאים, לעצמאים, לפריפריה, ויום ניצחון לאחים המוסלמים. אבל אנחנו נמשיך להיאבק כל הזמן עד שנשלח את הממשלה הרעה הזאת הביתה".

תגיות:תקציב המדינהמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה