חדשות בארץ

"מה אתם מסתירים?": הקואליציה דחתה את הצעת הליכוד למשיכת ההסתייגויות

עם חידוש ההצבעות במליאה על חוקי התקציב וההסדרים, הציע חבר הכנסת מיקי זוהר לקואליציה הצעת פשרה שתאפשר לאופוזיציה למשוך את הסתייגויותיה. שר החוץ יאיר לפיד דחה את ההצעה על הסף

ח"כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת שבה והתכנסה הבוקר (חמישי) להמשך ההצבעות על חוקי התקציב. בפתח הישיבה פנה חבר הכנסת מיקי זוהר לקואליציה, והציע הצעת פשרה שתאפשר לאופוזיציה למשוך את ההסתייגויות לתקציב.

"יש אפשרות שנגיע להסכמה שכל ההסתייגויות יימשכו, יש לנו הצעת פשרה הוגנת", אמר זוהר. "אם נגיע להסכמה שכל שקל שמועבר לתנועה האסלאמית ולרע"מ יעבור במנגנון פריטטי בין הקואליציה לאופוזיציה שיפקח על הכספים, כדי שלא תהיה זליגת כספים לחמאס בעזה – אנחנו נמשוך את כל ההסתייגויות ונאפשר לכם להעביר את התקציב. אם אתם מסכימים לכך – אתם גם שומרים על ביטחון ישראל וגם מונעים פיליבסטר ארוך".

שר החוץ יאיר לפיד דחה בשם הקואליציה את ההצעה: "אני שמח לראות שהלילה הארוך הזה לא הרס את ההומור של האופוזיציה. התשובה היא לא, תודה רבה".

זוהר הגיב לאחר מכן על סירוב הקואליציה: "מה אתם מסתירים לאזרחי ישראל? ממה אתם חוששים? האופוזיציה הסכימה למשוך את ההסתייגויות למרות התנגדותה לתקציב המוצע, אם הקואליציה תקים מיד מנגנון משותף, עם סמכויות וטו פריטטיות לקואליציה ולאופוזיציה, שיפקח על העברת כספי המדינה לרע"מ ולעמותות שקשורות בה על מנת למנוע העברת כספי אזרחי ישראל לחמאס, לארגונים מסיתים ולאויבי ישראל. הם פשוט סירבו. איזו בושה. ברור לכולם שהם פשוט מסתירים נתונים מאזרחי ישראל שירעידו את האדמה".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) תקף: "הבוקר הוסרה המסכה מעל פניה של הממשלה. ההתנגדות למנגנוני פיקוח ובקרה והסירוב להצעת האופוזיציה שנועדה למנוע זליגת כספים למשפחות מחבלים צריכה להדיר שינה מעיני כולנו. ימין ושמאל כאחד".

לפנות בוקר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2021. 61 חברי כנסת תמכו בחוק מול 59 מתנגדים. בכך הסירה הקואליציה את האיום המיידי בפיזור הכנסת והקדמת הבחירות. קודם לכן אישרו חברי הכנסת את חוק מסגרות התקציב ואת חוק ההתייעלות הכלכלית. שני החוקים הנוספים שנותרו על סדר היום של המליאה וצפויים לקבל את אישורה הינם חוק ההסדרים וחוק התקציב לשנת 2022.

תגיות:יאיר לפידתקציב המדינהמליאת הכנסתמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה