חדשות בארץ

פרשת סנדק | השר בר לב מגבה את המשטרה: "לא לפתוח בחקירה"

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, דחה את הדרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים שהיו מעורבים במותו של אהוביה סנדק ז"ל: "ניסה להתחמק, והשוטרים עשו את משימתם". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "במדינה מתוקנת שר לביטחון פנים היה מתפטר עוד היום"

אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, דחה הבוקר (ראשון) את הדרישה להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים במותו של אהוביה סנדק ז"ל.

בריאיון לגלי צה"ל אמר בר לב כי "מותו של סנדק נגרם מכך שהוא ניסה להתחמק והשוטרים עשו את משימתם. זה לא מוצא חן בעיני חלק מנערי הגבעות, אבל זו לא סיבה לפתוח בחקירה נגד שוטרים שעשו את עבודתם. זה מצביע על כך שיש אזרחים שלא מכירים במדינה ורוצים לקחת את החוק לידיים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של בר לב: "אז לשיטתו של עמר בר לב יש אזרחים שלמשטרה מותר להרוג והמוות שלהם לא מצדיק אפילו חקירה. שמעתם טוב, אפילו לא חקירה שתוודא מה בדיוק קרה שם. במדינה מתוקנת שר לביטחון פנים שחושב ואומר דבר כזה היה מתפטר עוד היום. אבל מדובר בנער גבעות אז התקשורת תדפדף הלאה. לא אנחנו. לא נרפה עד שייעשה צדק".

סנדק בן ה-17, תושב היישוב בת עין, נהרג בדצמבר 2020 בתאונת דרכים בסמוך לכוכב השחר. הרכב בו נסע עם חבריו התהפך לאחר שרכב משטרתי שרדף אחריו ניגח אותו.

מאות אנשים השתתפו אמש בהפגנה בגשר המיתרים בירושלים. במהלך ההפגנה נחסם לתנועה כביש הכניסה לירושלים. כוחות משטרה עשו שימוש במכת"זית להתזת בואש כדי לפנות את המפגינים.

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהגיע למקום כדי לעקוב מקרוב אחר התנהלות המשטרה כלפי המפגינים, ספג את הבואש. "לצערי יש דין אחד למפגיני ימין ודין אחד למפגיני בלפור", מסר לאחר מכן. "אני לא זוכר שהמשטרה השתמשה בבואש לפיזור הפגנות בבלפור. הגעתי להפגנה כדי להגן על הילדים שהמשטרה נוהגת כלפיהם באלימות. אם אלימות המשטרה כלפי ילדים תימשך, אשאר במקום להגן עליהם. לא ייתכן שהמשטרה תרביץ לילדים שהגיעו למחות נגד הפשע שנעשה לאהוביה ז"ל, ותנסה לסתום להם את הפה ותפגע בחופש הביטוי".

חבר הכנסת שמחה רוטמן, שהגיע אף הוא לזירת ההפגנה, אמר: "האנשים שבאים לפה וצועקים בכאב על מה שנעשה במקרה של אהוביה – אי אפשר להתווכח איתם. העובדה שחלפה שנה והאנשים שאחראים למותו לא נעצרו, ממשיכים בתפקידים ולא מוגשים כתבי אישום – דם יהודי לא יכול להיות הפקר בצורה הזו. הפגיעה שימ"ר ש"י עושים וממשיכים הלאה חייבת להיפסק".

תגיות:אהוביה סנדקאיתמר בן גבירשמחה רוטמןעמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה