חדשות בארץ

סמוטריץ’: "מנסור עבאס ממיר את החרב בג’יהאד אזרחי"

בריאיון לוועידת החינוך הלאומית של בני עקיבא ומקור ראשון, האשים יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' את יו"ר רע"מ מנסור עבאס בכפל לשון: "יש לו סגנון אחד ליהודים בעברית וסגנון אחר בערבית". על התקציב: "אכזרי ומרעיב את הציבור החרדי"

סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף היום (ראשון) את יו"ר רע"מ מנסור עבאס והאשים כי הוא "ממיר את הג'יהאד לג'יהאד אזרחי. יש לו סגנון אחד ליהודים בעברית וסגנון אחר בערבית".

בריאיון לוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון, הסביר סמוטריץ' את התנגדותו להקמת ממשלה הנשענת על רע"מ: "גיבשנו את ההתנגדות אחרי שהשקענו עשרות אלפי שקלים בתרגום חומרים מערבית לעברית והתייעצות עם לפחות ארבעה מומחים. נתניהו איתי לא דיבר, אחרי שהבהרתי בפגישה הראשונה שמבחינתי זה לא רלוונטי. היה לחץ ציבורי ותקשורתי מאוד רחב, וזה נכון שאנחנו עמדנו כמו חומה בצורה. אני שמח שעכשיו מתגבשת חומה בימין, שמבהירה שהדבר הזה הוא קו שחור שנחצה ולא לגיטימי".

"הסיפור של עבאס, וזה הסיפור שלנו, זה הנרטיב של תש"ח. זה לא אירוע של יהודה ושומרון", הצהיר סמוטריץ'. "הערבים מנסים כבר הרבה מאוד שנים לקעקע את האמונה שלנו בצדקת הדרך המוסרית של המפעל הציוני. עם עשרות המיליארדים שקיבל, עבאס הולך להעביר את המסר הזה בחברה היהודית".

"השיטה הכי פשוטה לסתום לנו את הפה היא להגיד 'אתם גזענים וזהו'. אני, כשר תחבורה, ב-11 חודשים נתתי לערבים בתקציבים יותר מאשר ישראל כ"ץ נתן להם בעשר שנים. אני עושה הבחנה ברורה בין מי שמקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא שולל את קיומה לבין מי שלא מוכן לקבל זאת. הבעיה שעבאס ממיר את הג'יהאד של החרב בג'יהאד אזרחי – הוא אומר את זה וכותב את זה, רק בערבית. יש לו סגנון אחד ליהודים בעברית וסגנון אחר בערבית. זה מזכיר את כפל הלשון של ערפאת".

סמוטריץ' מתח בדבריו ביקורת על תקציב המדינה ועל המיסוי שהוטל על הכלים החד-פעמיים: "כל הכלכלנים באוצר אומרים שהמס הוא טעות פטאלית, זה מס שחל בסוף על אוכלוסייה מאוד מסוימת. אני לא חושב שצריך להרעיב ציבור. התקציב הזה, בלא מעט וקטורים שלו, הוא אכזרי ומרעיב את הציבור החרדי. יש לי גם בעיה עם מנועי צמיחה בתקציב הזה, שמתמקד במדינת תל אביב בתשעים אחוז ממנו, חד-משמעית. אני מסתכל על תקציב משרד התחבורה בקנאה גדולה – לא היה דבר כזה מקום המדינה, אבל בחוסר פרופורציה זועק לשמים. כשמבטלים את ההארכה של כביש שש ומקפיאים את הרכבת לקריית שמונה ועוד מיזמים אחרים – זה תקציב חסר פרופורציה".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה