גולשים כותבים

כך סיפור על אריק איינשטיין החזיר אותי בתשובה

למה אנחנו מצטטים סלבס מתחזקים? הנה אחת התגובות שהגיעה למערכת, ומספרת סיפור מפתיע, אחד מני רבים

  • ד' כסלו התשפ"ב
 אריק איינשטיין אריק איינשטיין
אא

קראתי בעלון השבת את הכתבה של דודו כהן, "הידברות, למה אתם מצטטים סלבס מתחזקים?". אני בעלת תשובה ותיקה - בערך 30 שנה ב"ה, וה' זיכה אותי בילדים שומרי מצוות כולם, שמגדלים את ילדיהם בבתים של תורה. 

בתגובה לשאלה שעלתה בטור, אני רוצה לספר איך אני חזרתי בתשובה.

בעלי - שלצערי נפטר השנה, בערב יום כיפור - חזר בתשובה כבר בגיל 15. אבל היו לו עליות וירידות, וככה התחתן עמי, בחורה ממשפחה מסורתית, שלמדה במסגרות חינוך דתיים ויצאה מזה די אנטי. אחרי החתונה הוא התחזק עוד ועוד עד ש"נשרף" לגמרי, אבל אני לא הושפעתי מזה, ורק השתדלנו לא להפריע אחד לשנייה. 

אחרי כמה שנים ככה, עברנו דירה, ולפתע מצאתי בארגז אחד כתבה ישנה של עיתון מעריב, שבעלי שמר עוד מלפני החתונה. בכתבה, העיתונאי סיפר על ראיון שעשה עם אריק איינשטיין ז"ל. הוא רצה לדעת איך קרה הקרע הקשה שהיה לו עם אורי זוהר, ומדוע אורי זוהר חזר בתשובה והוא לא, עד כדי שנפרד מאשתו בגלל זה. העיתונאי - של עיתון מעריב, כן? לא כתב-עת דתי - הביא את כל הסיפור מזווית הראיה של אריק איינשטיין, /סיפר איך נסע יחד עם אורי זוהר כל שבוע לירושלים ללמוד אצל רב (שכחתי את שמו), עד, שהרב הוכיח לשניהם שהתורה אמת. בשלב הזה, אריק איינשטיין פרש, בגלל שלא רצה לשנות את אורח חייו, ואורי זוהר המשיך לנסוע לרב לבד, עד שעזב הכל וחזר בתשובה.

העיתונאי ששמע את הסיפור הסתקרן מאוד לדעת מה היתה ההוכחה שאפילו אריק איינשטיין מודה בה, והלך לבקר ב"אור שמח". גם אני התפלאתי מאוד מהסיפור, וביקשתי מבעלי ללכת גם כן למקום בו יוכיחו לי את אמיתות התורה - כי כל השנים שלמדתי במסגרות דתיות, לא הוכיחו לי שום דבר.

בעלי הלך ורשם אותנו לסמינר של ערכים, וזהו.

אז אי אפשר לדעת מה ידליק את מי, וכל דבר קטן ששומעים, במיוחד על אנשים רחוקים, עשוי להשפיע לטובה.

תמשיכו עם העבודה הטובה.

תגיות:גולשים כותביםאריק איינשטייןחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה