חדשות בארץ

סוף לטלכרט? החל מה-1 בינואר לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים

ועדת הכלכלה אישרה, כי החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים. חברת בזק תוכל להסיר טלפונים ציבוריים שתדירות השימוש בהם נמוכה

  • ה' כסלו התשפ"ב
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הבזק ולהסדיר את התפעול והתחזוקה של הטלפונים הציבוריים. התקנות החדשות קובעות, כי החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים במרחב הציבורי. הן מאפשרות לחברת בזק להסיר עמדות טלפונים ציבוריים שלא בשימוש ומחייבות אותה לתחזק עמדות בהן נעשה שימוש.

חבר הכנסת רון כץ, שמילא את מקומו של יו"ר הוועדה מיכאל ביטון, אמר כי מדובר בצעד שהוא פועל יוצא של הקידמה ויאפשר להסיר מפגעים סביבתיים ברחבי הערים. הוא ציין, עם זאת, כי "עם הקידמה חשוב שלא נשכח שיש מי שצריכים את הטלפונים הציבוריים", ולכן ביקש דיווח לוועדה על יישום התקנות.

נוכח העובדה כי השימוש בטלפונים הציבוריים פחת מאוד בשנים האחרונות, ועל רקע בקשות מצד בזק ורשויות מקומיות להסירם מהמרחב הציבורי, ביקש משרד התקשורת לתקן את התקנות ולהסדיר את הנושא. ראש מחלקת ייעוץ משפטי במשרד התקשורת, ליאת בלום, הסבירה כי המשרד ביקש לייצר מנגנון אוטומטי, בהתאם לתדירות השימוש, שיאפשר לקבוע איזה טלפונים יישארו ויתוחזקו ואיזה טלפונים יוסרו.

כאמור, לפי התיקון שאושר, החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים. מתוך הטלפונים הקיימים תוכל בזק להסיר רק כאלה שאין עוד הצדקה להצבתם, בעוד שטלפונים שיש הצדקה להשארתם היא תחויב לתחזקם.

עד תום הרבעון הראשון של כל שנה תגיש החברה למשרד התקשורת דוח על השימוש בטלפונים הציבוריים. הטלפונים שבזק תחויב להסיר, על חשבונה ותוך 90 יום מהגשת הדוח, יהיו כאלה שבוצע בהם שימוש של פחות ממאה דקות בממוצע בחודש. בנוסף, נקבע כי מנכ"לית משרד התקשורת תוכל להורות על הסרה או תפעול טלפונים בחריגה מהתקן, משיקולים של טובת הציבור ולאחר שנתנה לבזק זכות לטעון טענותיה.

חבר הכנסת כץ ביקש לדעת האם לא תהיה למשרד סמכות לחייב הצבת מכשירים חדשים, לדוגמה במקרה של בניית שכונות חדשות. בלום השיבה כי תדירות השימוש בטלפונים הציבוריים מאוד נמוכה וההערכה היא שהם ייעלמו, למעט במקומות מאוד מסוימים כמו ליד בתי חולים או ישיבות. כאמור, על מנת לוודא שהאוכלוסיות המוחלשות לא ייפגעו ביקש כץ דיווח על יישום התקנות בתום השנה הראשונה לכניסתן לתוקף.

תגיות:טלפון ציבוריבזקועדת הכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה