חדשות בארץ

בעקבות הביקורת: גיסתו של לפיד התפטרה מקק"ל

שר החוץ יאיר לפיד הודיע כי גיסתו שמונתה על ידו לדירקטורית בקק"ל החליטה להתפטר מתפקידה, ותקף בחריפות את מבקריו: "אנשי הספינים והמושחתים ניצחו את הקרב הזה, אנחנו נישאר כאן כדי לוודא שהם לא ינצחו במלחמה"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

אילאיל קרן, גיסתו של שר החוץ יאיר לפיד, הודיעה היום (שלישי) על התפטרותה מתפקידה כדירקטורית בקק"ל ומכל תפקידיה במפלגת יש עתיד. זאת בעקבות הביקורת הציבורית שנמתחה על לפיד על שמינה אותה לתפקיד הבכיר בקק"ל.

לפיד הודיע בפייסבוק על החלטתה של גיסתו, ותקף בחריפות את מבקריו: "גיסתי האהובה אילאיל הודיעה לי הבוקר שהיא מתפטרת מקק"ל ומכל תפקידיה ביש עתיד. לא הייתה מוכנה לספוג את זה יותר. את ההתקפה הפרועה ברשתות. את ציוצי השופרות. את נתניהו, הנאשם בשלושה כתבי אישום, האיש שהשחית את המערכת במשך שנים, שעומד על הדוכן ואומר 'אין הנחתום מעיד על גיסתו' לקול צחוקם הלעגני של כל אלה שמתנגדים לחוק שיאסור מנאשמים בפלילים לכהן בכנסת ישראל".

"אם אני הנחתום, הריני מעיד על גיסתי שאין אדם טוב וישר ממנה בעולם ואין לה מושג איך זה נפל עליה", הוסיף לפיד. "כל מה שהיא רצתה זה להקים את מטה הנשים של יש עתיד. אני זה שביקש ממנה להגדיל ראש, ללכת לקק"ל בהתנדבות ולהילחם שם בשחיתות. אז היא עזבה. הזירה הציבורית תהיה מהיום מקום טוב קצת פחות. אילאיל היא עורכת דין מוכשרת ושאלה הרבה יותר מדי שאלות קשות. שאלות שרק מי שרוצים את טובת הציבור שואלים".

"אילאיל תהיה בסדר כמובן. היא אהובה, היא חכמה, אנחנו משפחה חזקה. היא הבטיחה לי שתמשיך להיות פעילה בהתנדבות במטה הנשים, אבל זה לא התפקיד שלה לעמוד בקו האש התקשורתי. אנשי הספינים והמושחתים ניצחו את הקרב הזה, אנחנו נישאר כאן כדי לוודא שהם לא ינצחו במלחמה", כך לפיד.

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) הגיב על דבריו של שר החוץ: "לפיד מינה את גיסתו לקק"ל. לאחר הביקורת הציבורית היא התחרטה והחליטה להתפטר. ולפי לפיד המושחתים ניצחו. אלוקים תרחם".

כזכור, לפני כשבועיים נחשף במקור ראשון כי לפיד מינה את קרן, אחותה של רעייתו ליהיא, לחברה בדירקטוריון קק"ל – תפקיד שאינו כולל שכר, אולם טומן בחובו השפעה וכוח רבים. המינויים בדירקטוריון קק"ל מתבצעים על פי חלוקה פוליטית בהתאם ליחסי הכוחות המפלגתיים, וזו לא הייתה הפעם הראשונה בה קרובים של פוליטיקאים מתמנים למשרות במוסדות הלאומיים. אלא שהמינוי של קרן זכה לביקורת רבה, שכן לפיד התבטא בעבר פעמים רבות נגד מינויים פוליטיים, אותם הגדיר כשחיתות, ואף קרא להלאים את קק"ל.

לפני מספר ימים דווח עוד במקור ראשון כי שרית הנדקנופף, בת דודה שנייה של ליהיא לפיד, מונתה בחודש שעבר למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. הנדקנופף היא חברת יש עתיד, ולקראת הבחירות האחרונות הוצבה במקום ה-40 ברשימת המפלגה. בנוסף, היא כיהנה כחברת מועצה מטעם מפלגתה בעיריית מודיעין-מכבים-רעות, ובתשע השנים האחרונות שימשה כראש מטה יש עתיד ברשות מקומית זו. תפקידה של הנדקנופף הינו משרה בשכר, שמסתכם בכ-21 אלף שקלים לחודש לפחות.

ביש עתיד הכחישו בתוקף את מעורבותו של לפיד במינויה של הנדקנופף, וטענו כי היא מונתה בידי סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "שרית היא אישה מצוינת ומקצועית, שנבחרה לתפקיד לפי יכולותיה המקצועיות ואנחנו מאחלים לה בהצלחה". יצוין, כי סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית היא טובה דורפמן, ממייסדות יש עתיד.

במוצאי שבת האחרונה, במסיבת עיתונאים משותפת לו, לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן, נשאל לפיד על המינויים של קרובות משפחתו וסירב להודות כי מדובר במינויים בעייתיים. "גיסתי בהתנדבות, לא ידעתי שזה לא בסדר להתנדב", השיב. "כל המינויים שעשינו מקצועיים וטובים שעוזרים למדינת ישראל, אנשים שלא עושים שום דבר מחוץ לעבוד בשביל המדינה".

לפיד בעבר נגד ה"ג'ובים" (וידיאו: ערוץ כנסת)

תגיות:יאיר לפידקק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה