חדשות בארץ

הקואליציה הפילה את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה

הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק להסדרת ההתיישבות הצעירה הופלה במליאה על ידי הקואליציה, למרות הבטחת הבחירות של ראש הממשלה נפתלי בנט. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין: "כרגיל, נפתלי שוב שיקר, והפעם שקר כואב במיוחד"

בנט ולפיד, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) להסדרת ההתיישבות הצעירה, וזאת בניגוד להבטחת הבחירות של ראש הממשלה נפתלי בנט. בהצבעה השמית הצביעו 43 חברי כנסת בעד החוק מול 55 מתנגדים. בין המתנגדים – חברי סיעת ימינה, למעט בנט וחבר הכנסת יום טוב כלפון שלא נכחו באולם.

בהצעת החוק הוצע, כי הליכי ההסדרה של השכונות, היישובים והאתרים ביהודה ושומרון הנמצאים בבעלות המדינה יוסדרו בתוך שנתיים. עוד הוצע, כי בתקופת ההסדרה ייהנו תושבי האזור משירותים מוניציפליים להם זכאי כל אזרח, לקבל ערבות של שר האוצר למימון רכישת דירות, וכן לקבוע שכל תהליכי האכיפה והצווים המנהליים לגבי אתרים העוברים הסדרה יותלו.

חברת הכנסת סטרוק, שהציגה את הצעתה, אמרה: "חברי הכנסת שנעדרים מהמליאה, אני מתביישת בשבילכם. לפני שבועיים בחוק על כפר קאסם, חברי רע"מ הצביעו בעד. למה חברי הכנסת בקואליציה יכולים להרשות לעצמם להצביע בעד חוק כפר קאסם, אבל מיכל שיר, שרן השכל וצביקה האוזר צריכים להצביע נגד חוק ההתיישבות הצעירה? אפילו את המינימום הזה לא נותנים לכם?".

סטרוק הוסיפה ותקפה: "יושבים בוועדת הפנים ודנים על חוק החשמל ומדברים על הילדים המסכנים שצריכים לחבר אותם לחשמל, ולוותר להם על הליכי תכנון ובנייה, ובאותו זמן בחדר אחר צריך להתחנן שיתנו חשמל ל-12 אלף ילדים אחרים שכל פשעם הוא שהם לא ערבים ושהם גרים בהתיישבות הצעירה".

שר החוץ יאיר לפיד השיב להצעה בשם הממשלה: "נושא ההתיישבות הוא כמובן נושא מורכב, חשוב, לאומי, ציוני מהמעלה הראשונה, ולפיכך אין מקום לעסוק בו בהצעת חוק פרטית. הוא עניין לממשלה להתכנס, לחשוב ולקבל החלטות". סטרוק הגיבה על כך, כי קיימת כבר הצעת חוק מוכנה שהוגשה על ידי בני גנץ: "למה היא לא עולה בממשלה?", תהתה.

עמיתה לסיעה של סטרוק, חבר הכנסת אופיר סופר, אמר לאחר ההצבעה: "זה כבר נהפך לשגרה: ימינה בעוד הפרת הבטחה ונטישת האידיאולוגיה, והפעם נגד ההתיישבות הצעירה. 10 מעלות שמאלה, 0 אחוז אידיאולוגיה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, תקף את ראש הממשלה: "נפתלי בנט הבטיח להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביומו הראשון כראש הממשלה. כרגיל, נפתלי שוב שיקר, והפעם שקר כואב במיוחד. שקר על חשבון ילדי ההתיישבות הצעירה, שיעברו עוד חורף בלי מקלחת חמה".

"חברי ימינה, ובהם חבר הכנסת ניר אורבך, יישרו קו שמאלה והצביעו גם הם נגד החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. לעומת זאת, בחוק חיבור החשמל לבנייה הערבית הבלתי חוקית שיזמה רע"מ, הם דווקא תמכו".

"חברי ימינה יצרו משוואה פשוטה: חשמל לילדים החלוצים – לא. חשמל לגוזלי הקרקעות בנגב – כן. הכל, אבל הכל, למען הכיסא. כמה חוצפה, כמה ציניות. איזה שפל", סיכם לוין.

תגיות:יריב לויןמליאת הכנסתאורית סטרוקההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה