חדשות בארץ

"נעתור לבג"ץ": משפחתו של לוחם מג"ב דורשת תשובות מצה"ל

הוריו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי הי"ד, דורשים מצה"ל למסור לידיהם את הפרטים בנוגע לנפילתו עד 20 בנובמבר: "אם לא נקבל תשובות – נעתור לבג"ץ"

  • ז' כסלו התשפ"ב
סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד (תמונה: דוברות המשטרה)סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד (תמונה: דוברות המשטרה)
אא

הוריו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, שנפל בגבול רצועת עזה, דורשים מצה"ל לקבל פרטים בנוגע לנפילתו ומתריעים כי יעתרו בעניין לבג"ץ. כך דיווחה הבוקר (חמישי) לילך שובל ב"ישראל היום".

חדריה שמואלי נורה בראשו ב-21 באוגוסט מירי מחבל מטווח אפס. הוא נפצע אנושות, ונפטר כעבור תשעה ימים. על פי הדיווח, משפחתו שלחה מכתב לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, למזכירו הצבאי של ראש הממשלה אלוף אבי גיל ולפרקליטה הצבאית הראשית אלוף יפעת תומר-ירושלמי. במכתב, שנשלח באמצעות עורך הדין רן כהן רוכברגר, צוין כי מדובר בפעם השלישית שבה פונה המשפחה לצבא בדרישה לקבל תשובות.

מנוסח המכתב עולה כי המשפחה דורשת לקבל "תשובה עניינית, מפורטת ומנומקת לבקשה שתוקם ועדת חקירה צבאית אובייקטיבית מחוץ לשרשרת הפיקוד. מענה לכל השאלות הנוקבות ביחס למהלך אותו אירוע נורא, והמחדלים בהיערכות המקדימה לו". עוד התבקש הצבא להעביר למשפחה את כל הסרטונים הצבאיים המתעדים את האירוע.

המשפחה התריעה במכתב כי אם לא תקבל את הפרטים בנוגע לנפילתו של בראל עד 20 בנובמבר – היא תעתור לבג"ץ: "בחלוף 70 ימים מהאירוע, ובתום חודשיים מפטירתו מפצעיו של בראל – שהם זמן רב מאוד ובלתי סביר בנסיבות – חוזרת המשפחה על בקשתה לקבל את אלה".

כזכור, בתחילת ספטמבר פרסם צה"ל את מסקנות הביניים של תחקיר התקרית בגבול הרצועה. מעיקרי התחקיר, שהוצג בפני בני משפחתו של הלוחם, עלה כי נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו בצורה יסודית ומקיפה, וכללו תגבור של כוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים. עם זאת, התחקיר קבע כי "נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן".

בהודעה שפרסם דובר צה"ל הודגש כי "לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם. הרמטכ"ל קבע כי ההוראות אפשרו את ביצוע המשימה המבצעית והסרת כל איום מסכן חיים. עוד נמצא כי גם באירוע זה בוצע ירי משמעותי בתגובה להתפרעויות".

תגיות:צה"לבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה