פעילות הידברות

קורונה ובדידות: יחד נמנע את הסיוט של הקשישים

ימי הקורונה העצימו את בדידותם של רבבות קשישים ברחבי הארץ. בעמותת "לתת זה לקבל" נרתמו למשימה – מתנדב לכל יהודי מבוגר. הירשמו עכשיו

  • ז' כסלו התשפ"ב
אא

תקופת הקורונה החריפה את מצוקת הבדידות בה שרויים עשרות אלפי יהודים מבוגרים ברחבי מדינת ישראל. רבים מהם סבלו עוד קודם לכן ממחסור בקשרים חברתיים, מהעדר סביבה תומכת ואנשי קשר לזמני מצוקה. הקורונה הקשתה עליהם עוד יותר, והפכה אותם למבודדים, תרתי משמע.

החשש מהדבקה בנגיף המסוכן, כשעיקר אחוזי התמותה שלו מתבטאים בגילאי הזהב, גרמה למרבית הקשישים לצמצם כמעט לחלוטין את היציאות מהבית, לבטל פגישות עם חברים וידידים, להימנע ממגע אנושי - וממילא, לסבול מבדידות מעיקה ומסוכנת.

בעקבות המצב המורכב, פתחה עמותת "לתת זה לקבל" במבצע ייחודי עם יעד נכסף: גיוס אלפי מתנדבים ומתנדבות, שיפקדו את בתי הקשישים והקשישות, יושיטו להם יד, ייצרו עמם קשר חברי ואנושי, ויספקו להם בן שיח וחבר לעת מצוא. כך, אף קשיש או קשישה לא יישארו לבד. בריאותם תשתפר פלאים, וחייהם יהיו בטוחים יותר.

מלבד המצווה המיוחדת של "והדרת פני זקן", יש כאן הזדמנות נפלאה להכיר יהודי מבוגר, להיחשף לחוכמת החיים המיוחדת שלו, להוות עבורו קרן אור בשנות הזקנה ולאפשר לו להשפיע מניסיונו לדור הצעיר יותר. התנדבות כזו סופה ששני הצדדים מרוויחים ממנה, ושניהם יוצאים נשכרים.

אם אתם מעוניינים להצטרף למיזם המבורך ולהתנדב, ולחילופין, אם אתם מכירים יהודי מבוגר ובודד הזקוק לסיוע ולחברות שמציעים מתנדבי "לתת זה לקבל", זה הזמן להירשם ולמלא פרטים מדויקים של המתנדב או של היהודי המבוגר. אנחנו ב"לתת זה לקבל" נעשה את כל השאר, נתאים ונחבר בין המתנדבים לקשישים ונדאג – בעזרתכם – שאף יהודי לא יישאר לבד.

רוצים להתנדב? לחצו כאן

תגיות:קשישיםקורונה ובדידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה