חדשות יהדות

"ממשלת בנט החריבה את הכשרות, וכעת היא מחריבה את הגיור"

"כל נגיעה בגיור תביא לפסולי חיתון, לפלגים פלגים ולשיסוע של העם. הכל זה חלק מטרוף שנאת היהדות של ליברמן", תוקף ח"כ מעוז

  • י' כסלו התשפ"ב
(צילומים: Ohad Zwigenberg/POOL, Yonatan Sindel/Flash90)(צילומים: Ohad Zwigenberg/POOL, Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים דיון בוועדה למיזמים לאומיים ושירותי דת בנושא: "יהודים בספק? – בחינה מחודשת של הליך "בירור יהדות" בבתי הדין הרבניים.

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) תקף בחומרה את כוונת הממשלה להחריב את הגיור. "לאחר שממשלת בנט סיימה להרוס את הכשרות במדינה ישראל, הם עוברים להחריב את הגיור", אמר. "לצערנו הממשלה מפלגת ומשסעת את העם. את הכשרות הממלכתית שאיחדה את העם סביב גוף כשרות ממלכתי הם הרסו, וכעת הם רוצים שכל משפחה תחזיק בספרי יוחסין. כל נגיעה בגיור תביא לפסולי חיתון, לפלגים פלגים ולשיסוע של העם. הכל זה חלק מטרוף שנאת היהדות של ליברמן, שמתבצעת מידית בידי קבלני הביצוע - אורבך, כהנא, סילמן וכלפון.

"הפגיעה של ממשלת בנט ביהדות, ובזהות היהודית של המדינה היא 'אוסלו של היהדות'", הוסיף הח"כ, "נפעל ככל שביכולתנו לעצור את כל המהלכים והפגיעה ביהדות, בכותל, בזהות היהודית ובביטחון של עם ישראל בארצו. ישראל חייבת ממשלה אחרת".

הרפורמה שמקדם השר לשירותי דת כהנא תאפשר גיור גם באמצעות רבני ערים, בניגוד למצב כעת בו הסמכות לגייר נתונה לבתי דין מיוחדים לגיור הכפופים להנחיותיה ולהכוונתה של הרבנות הראשית. כזכור, הרפורמות בתחום מערך הכשרות והגיור נכללו בנספח להסכמים הקואליציוניים, עליו חתמו כל המפלגות החברות בקואליציה.

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) התייחס לתוכניתו של כהנא: "לממשלה הזו אין מה לעשות מלבד לפגוע בעוד נדבך ביהדות ובדת. יש קורונה, יש עסקים שקורסים – תתחילו לטפל גם בהם, אל תחפשו רק את הדת".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "אני מתפלא על השר כהנא שלא מכיר את הכלל 'היוצא מן הטמא, טמא'. עם ליברמן אתה עושה מהפכה בכשרות? השתגעת? מה הלאה, מהפכה של שאשא ביטון בבריאות: תארי ד"ר יינתנו גם לרופאי אליל?".

חבר הכנסת יעקב אשר אמר: "לא ח'אן אל-אחמר, לא מחדל נתב"ג, לא חל"ת למובטלים, מתן כהנא מצא את האתגר הבוער והדחוף ביותר של מדינת ישראל – חיסול הרבנות הראשית שנוסדה על ידי תנועת הפועל המזרחי. אבות הציונות הדתית מתהפכים בקברם ממה שמעוללים מי שמתיימרים להיות ממשיכי דרכם. את הקופון על מכירת החיסול שכהנא עושה לרבנות הראשית יגזרו כמה יזמים ותאגידים כלכליים, שווה יהיה לבדוק את טיב הקשר בינם ליוזמה 'הנפלאה' של השר כהנא".

תגיות:גיורנפתלי בנטכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה