חדשות בארץ

"אל תסעו לטורקיה. נקודה. זה ממש לא הזמן"

ברשתות החברתיות בישראל מתגברות הקריאות להפסיק את הטיסות לטורקיה, וזאת בעקבות מעצרם של בני הזוג אוקנין שצילמו את ביתו של הנשיא ארדואן באיסטנבול

  • י' כסלו התשפ"ב
איסטנבול, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)איסטנבול, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברשתות החברתיות בישראל הרוחות סוערות בעקבות מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין בטורקיה, ונשמעות קריאות להכריז חרם תיירותי על המדינה ולא לנסוע אליה.

שרון עידן, כתב התעופה והתחבורה של תאגיד כאן, צייץ היום (ראשון) בטוויטר: "שומע אנשים מסוימים מנסים להסביר את המעצר בטורקיה, 'הרגישות', למה לא נכון היה להצטלם שם, מה המבנה, ושואל ברצינות: מה לא ברור לכם? יש פה יד מכוונת. החליט מי שהחליט בטורקיה לדוג שני ישראלים, כנראה לצרכים מדיניים שלהם, וזרקו עליהם רשת. כמו דגים. מה לא ברור כאן? מסע ציד".

"טורקיה מדינה יפהפיה", כתב עידן מוקדם יותר. "אין שבוע שלא פונים אליי אנשים ושואלים אם 'בטוח' לטוס לשם. אני לרוב מאד נזהר אבל אומר בעדינות שאולי עדיף בימים אחרים. הפארסה הזאת עם הארכת המעצר עשרים יום, אישום בריגול, והעובדה שמשרד החוץ כלל לא דווח בזמן אמת מלמדת – אל תסעו לטורקיה. נקודה. זה ממש לא הזמן".

איש חדשות 12, יגאל מוסקו, כתב: "המנהג של מעצר ישראלים כבני ערובה להשגת משהו חייב להיפסק. אם שיחת טלפון בין הרצוג/בנט לארדואן לא תפתור את העניין מהר, טורקיה צריכה לשלם מחיר. למשל הפסקת כל טיסות הקונקשן של ישראלים דרך איסטנבול".

עיתונאי תאגיד כאן, עקיבא נוביק, קרא אף הוא להפסיק את הנסיעות לטורקיה, וחשף כי הוא עצמו נעצר בעבר במדינה במסגרת עבודתו והורחק ממנה לתקופה של עשר שנים: "הגיע הזמן להפסיק לטוס לטורקיה", כתב. "ואת זה אני אומר כמי שחטף הרחקה מהמדינה לעשר שנים בגלל צילום אסור באיסטנבול".

"צילמתי דיווחים חדשותיים וסיקרתי הפגנה נגד ישראל. המעצר עצמו היה חתיכת סיפור אבל אין לי מספיק תווים פה לספר אותו", כך נוביק.

בית משפט בטורקיה האריך בסוף השבוע ב-20 יום את מעצרם של בני הזוג אוקנין, שנעצרו לפני מספר ימים לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול. בניגוד להערכות המוקדמות, לפיהן השניים יגורשו לישראל, דרש התובע הטורקי להאריך את מעצרם והשופט נענה לבקשתו. הרשויות הטורקיות מתכוונות, ככל הנראה, להגיש נגד השניים כתב אישום בגין ריגול. בישראל חוששים, כי הטורקים ינצלו את הפרשה כדי להפיק רווחים פוליטיים.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס, בפתח ישיבת הממשלה, למעצרם של בני הזוג. "שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע", אמר. הוא הדגיש כי "מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת".

"שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון", הוסיף בנט. "ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

תגיות:טורקיהשרון עידןעקיבא נוביקמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה