חדשות בארץ

המשבר הבא בקואליציה? רע"מ שינתה את חוק החשמל

על פי הדיווח בחדשות 12, יו"ר ועדת הפנים וליד טאהא הכניס שינויים משמעותיים בחוק החשמל, שנועד לאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר בנייה, וזאת בניגוד לסיכומים בקואליציה

טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משבר נוסף בקואליציה? יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ, הכניס שינויים משמעותיים בחוק החשמל, שנועד לאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר בנייה, וזאת בניגוד לסיכומים בקואליציה לפיהם יש להמשיך בחקיקת החוק בהתאם לנוסח שאושר בקריאה טרומית. כך דיווחה היום (שני) דפנה ליאל בחדשות 12.

על פי הדיווח, השינויים בנוסח החוק – שנועדו להרחיב את תחולתו ולנטרל סייגים שונים לחיבורם לחשמל של בתים שנבנו באופן בלתי חוקי – הוכנסו על ידי טאהא ללא ידיעתה של שרת הפנים איילת שקד, השוהה בארצות הברית. כך, לדוגמה, על פי הנוסח המתוקן יתאפשר חיבור של בתים שמתגוררים בהם בפועל גם אם לא יועדו מלכתחילה למגורים. מלשכתה של שקד נמסר, כי השינויים של טאהא אינם מוסכמים ולא יעלו להצבעה.

טאהא הגיב על הפרסום, כי תפקידו כיו"ר הוועדה הוא להכניס שינויים בחוק: "העיקרון המנחה אותי הוא היגיון התכנון, ואנחנו נעמוד על זה ולא ניתן למסמס את זה בתכסיסים פוליטיים".

חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית תקפה בחריפות את השינויים שהוכנסו בחוק: "חוק ה'חשמל' של וליד טאהא הוא בן דוד חורג של החוק שאיילת שקד הסכימה להעביר בטרומית – שגם הוא חרפה. הנוסח של רע"מ הוא מסלול ירוק לרמיסת שארית המשילות הישראלית, על ידי הכנסת המערכת הפקידותית לסד זמנים בו היעדר תגובה שווה לפריצת הדרך לעברייני הבנייה, שבסוף גם כספם יושב להם".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) הגיבה בציניות: "אל תהיו במתח. ‏לאיילת שקד יהיו כאבי בטן קטנים, ורע"מ יקבלו בדיוק מה שהם רוצים".

כזכור, סטרוק חשפה בסוף החודש שעבר כי במסגרת דיוני ועדת הפנים טאהא פועל לשנות את חוק החשמל, כך שבין היתר ניתן יהיה לחבר לחשמל בתים עם צו הריסה שיפוטי. לאחר שהורחקה על ידי טאהא מישיבת הוועדה, כתבה סטרוק בטוויטר: "לידיעת שרת הפנים איילת שקד. יו"ר ועדת הפנים – ההוא שניר אורבך קבע שהוא ראוי לתפקידו – מכין סדרה של שינויים לחוק החשמל. היועץ שלך יושב בוועדה ושותק. אני מבינה אחת משתיים: או שהשינויים על דעתך, וכל נקודת כניעה היא רק הפלטפורמה לכניעה הבאה. או שהם עיזים שיתנהל קרב גבורה להוצאתם".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "מה שקורה עכשיו בוועדת הפנים בראשותו של וליד טאהא הוא פשוט הזוי. באמצעות שורה של תרגילי נוסח והטעיה, חוק החשמל מתברר כישראבלוף שמבקש לנתק למעשה בין הליכי התכנון וההסדרה לחיבורי חשמל, ויביא להלבנת עשרות אלפי בתים לא חוקיים ולחיבורם לחשמל גם בלי שהם בדרך להסדרה. איילת שוב משקרת".

"קחו דוגמה קטנה של 'אבירי שלטון החוק כשזה נוח להם': החוק מבקש לקבוע כי מבנים שניתנו לגביהם פסקי דין שיפוטיים סופיים להריסה והמחזיק לא קיים אותם במשך שנתיים – יחוברו לחשמל. במילים פשוטות: פראייר מי שמקיים צווי בית משפט. תתעלם מהצו שנתיים ותקבל חשמל. ובני בגין יושב בדיון ושותק. צבועים".

תגיות:איילת שקדוליד טאהאאורית סטרוקחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה