חדשות בארץ

הורשע המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את המחבל ח'ליל דויכאת ברצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון הי"ד ובעבירות על חוק המאבק בטרור

זירת הפיגוע, אוגוסט 2020 (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע, אוגוסט 2020 (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) את המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע דקירה בפתח תקווה. המחבל, ח'ליל דויכאת, הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, ברצח בנסיבות מחמירות וכן בעבירות על חוק המאבק בטרור.

הרב אוחיון, בן 39 במותו, השתייך לחסידות ברסלב. ב-26 באוגוסט 2020 הוא חזר מלימודיו בכולל, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

על פי פרטי כתב האישום, המחבל, תושב הכפר רוג'ייב שבאזור שכם, עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה, בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שניתן בעניינו. ביום הפיגוע הוא לקח סכין בעלת להב באורך 14 ס"מ, שהייתה דרך קבע במטבח אתר הבנייה, והחליט להמית באמצעותה אזרח או חייל ישראלים יהודים. לדבריו, עשה זאת "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא ואללה".

המחבל יצא מאתר הבנייה וצעד רגלית לצומת, שם חיפש במשך כשעה אחר קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע הפיגוע. כאשר הבחין ברב אוחיון הי"ד, שצעד מולו ברחוב, "שלף את הסכין מכיס מכנסיו, ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות בחזהו". הרב אוחיון קרא לעזרה והתמוטט. עובר אורח שהבחין במתרחש ניסה להבריח את המחבל. רק אז הניח המחבל לקורבנו, שכבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו והחל להתרחק בהליכה מהמקום. 

תיעוד בריחת המחבל מהזירה (וידיאו: חברת נתיבי ישראל)

בכתב האישום צוין, כי המחבל שקל אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. כוחות הביטחון שהוזעקו לאזור איתרו אותו כעבור זמן קצר והשתלטו עליו. עוד נכתב, כי המחבל ביצע את מעשה הטרור "מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור".

שלושת שופטי ההרכב – רות לורך, דבורה עטר ועמי קובו – הרשיעו כאמור את המחבל ברצח בנסיבות מחמירות. דיון טיעונים לעונש יתקיים בעוד מספר חודשים.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את בני המשפחה כנפגעי עבירה, מסר: "המחבל הורשע ברצח של הרב שי אוחיון הי"ד בשל היותו יהודי. הגיע הזמן שנביט במציאות: כיצד הגענו למצב שיהודים נרצחים ברחובות הערים? מדינת ישראל כמדינה חפצת חיים חייבת להילחם בטרור ובתומכיו בכל דרך".

תגיות:פתח תקווהפיגוע דקירההרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה