חדשות בארץ

עימות נוסף: שרן השכל מאיימת לא לתמוך בקואליציה

חברת הכנסת מתקווה חדשה הודיעה כי לא תצביע עם הקואליציה עד להקמת ועדת הקנאביס, בעוד שר הבריאות ניצן הורוביץ מתנגד. במקביל, נמשך המשבר בין רע"מ והקואליציה על חוק החשמל

בניין הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נמשכים העימותים בקואליציה: חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) הודיעה היום (רביעי) כי היא מתכוונת שלא להצביע עם הקואליציה. על פי הדיווח בחדשות 12, השכל מתנה את הצבעתה בהקמת ועדת הקנאביס, וזאת בהמשך להעברת החוק בנושא בחודש שעבר בקריאה טרומית. עמדתה זוכה לתמיכת מפלגתה.

בכאן חדשות דווח, כי הקמת הוועדה מתעכבת בשל התנגדותו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, שסבור כי יש לקדם את הסוגיה דרך משרדו ולא באמצעות חקיקה בכנסת. בתקווה חדשה זועמים, וטוענים כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני.

בתוך כך, נמשך המשבר בין רע"מ וימינה סביב חוק החשמל. כזכור, יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת וליד טאהא, הכניס שלשום שינויים משמעותיים בחוק שנועדו להרחיב את תחולתו מעבר לנוסח שאושר בקריאה טרומית, וזאת ללא ידיעתה של שרת הפנים איילת שקד.

בריאיון ל-ynet הבהירה שקד את התנגדותה לתיקונים בחוק: "כל שינוי שהוא לא מוסכם לא יזכה לרוב של הקואליציה. בקואליציה צריך לדעת לעמוד בסיכומים, אחרת היא פשוט לא תחזיק מעמד. יש סיכומים מאוד ברורים בעניין חוק החשמל, והקואליציה תצביע בהתאם לאותם סיכומים". הבוקר הביע שר המשפטים גדעון סער תמיכה בעמדתה של שקד.

ברע"מ איימו, כי הפלת חוק החשמל תוביל אותם להצביע נגד חוקים של הקואליציה. בריאיון לקול ברמה אמר טאהא כי יש לו הזכות לערוך שינויים בחוק: "אם לא יגיעו איתנו להסכמות, ננהג בהתאם בהצבעות במליאה". ההצבעה בוועדה על סעיפי החוק נדחתה ליום שני, כדי לאפשר לצדדים להגיע להסכמות.

תגיות:איילת שקדשרן השכלרע"מתקווה חדשהחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה