חדשות בארץ

הותר לפרסום: הנרצח בפיגוע – אליהו דוד קיי הי"ד

אליהו דוד קיי, בן 26 ממודיעין, הוא הנרצח בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים. מצבו של אהרון אימרגרין, שנפצע באורח קשה, התייצב אולם עדיין נשקפת סכנה לחייו

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הירי הבוקר (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים הוא אליהו דוד קיי הי"ד, תושב מודיעין בן 26 שעבד בכותל המערבי. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה לבני משפחתו.

‏הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', פרסמו הודעת אבל על מותו של קיי: "כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי. אליהו קיי ז"ל, עולה חדש מדרום אפריקה, עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה". 

בפיגוע נפצע קשה אהרון אימרגרין, תושב ירושלים בן 26, שהיה בדרכו לכולל ברובע היהודי. אשתו ביקשה להתפלל לרפואת הרב אהרון יהודה בן טובה.

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק, עדכן כי נשקפת עדיין סכנה לחייו של אימרגרין: "הוא נפצע פציעות ירי בכל חלקי גופו, הגיע במצב קשה ולא יציב. הוא קיבל טיפול ראשוני מיידי בחדר הטראומה, והועבר בדחיפות לחדר הניתוח לצורך ניתוח דחוף. במהלך הניתוח מצבו התייצב, והוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי שני השוטרים, בני 30 ו-31, שנפגעו באורח קל בפיגוע, טופלו על ידי הצוותים הרפואיים ושוחררו לבתיהם. בבית החולים מאושפז עדיין הרב זאב קצנלבוגן, בן 46, שנמצא בהכרה מלאה ומצבו יציב.

הרב קצנלבוגן, תושב הרובע היהודי, שחזר את רגעי האימה: "אני עולה היום בבוקר מתפילת שחרית בכותל המערבי, עדיין עטוף עם הטלית והתפילין. אני עולה לכיוון הבית ברובע היהודי".

"איך שאני מסתובב שמאלה לכיוון רחוב השלשלת, מיד אחרי הסיבוב, אני שומע יריות, בלאגן. לא ממש מבין מה קורה. תוך כדי, בשבריר שנייה אני מקבל כאב חזק בזרוע, במקום התפילין. כשאני מבין שקורה משהו, חזרתי מיד לתוך רחבת הכותל כדי להיכנס לתוך מבנה סגור".

"ברוך השם אני מבין את הנס הגדול, את החסד שהקדוש ברוך הוא עשה לי", הוסיף הפצוע. "יכולתי בשנייה לפספס את החיים, וקיבלתי אותם במתנה".

תגיות:ירושליםפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה