חדשות בארץ

ארה"ב לוחצת על ישראל לחזור לאונסק"ו – בנט ולפיד שוקלים

ממשל ביידן מעוניין לשנות את החלטת ממשל טראמפ ולחזור לארגון אונסק"ו, ולוחץ על ישראל לעשות זאת. ראש הממשלה ושר החוץ בוחנים את הסוגיה

מטה אונסק"ו בפריז (תמונה: שאטרסטוק)מטה אונסק"ו בפריז (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בוחנים את בקשתה של ארצות הברית כי ישראל תחזור לאונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

ב"ישראל היום" דווח, כי הסוגיה הועלתה פעמים רבות בשיחות בין בכירים בממשל האמריקני ועמיתיהם הישראלים. שגרירת ארצות הברית לאו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, העלתה את הנושא בביקורה בשבוע שעבר בארץ.

ממשל ביידן מעוניין לבטל את החלטת ממשל טראמפ לפרוש מאונסק"ו, ולשוב לשורות הארגון. לשם כך הוא נזקק להעביר חקיקה חדשה בקונגרס, שתאשר את תשלום דמי החברות של ארצות הברית באונסק"ו שהצטברו לחוב של כ-500 מיליון דולר. הלחץ של הממשל האמריקני על ישראל להודיע על חזרתה לאונסק"ו נובע מההנחה שצעד זה יסייע לו להשיג רוב לחקיקה.

בשנים האחרונות קיבל אונסק"ו שרשרת ארוכה של החלטות אנטי-ישראליות. בין היתר, באוקטובר 2016 אימץ הארגון החלטה שהתעלמה מהזיקה של היהודים להר הבית ולכותל המערבי. במאי 2017 החליט הארגון כי ישראל היא "כוח כובש בירושלים", וחודשיים לאחר מכן הוחלט להכיר במערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, תוך התכחשות לקשר היהודי למקום. באוקטובר 2018 התקבלו שתי החלטות הקובעות כי מערת המכפלה בחברון וקבר רחל בירושלים הם "חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטיניים הכבושים".

על רקע ההתנהלות האנטי-ישראלית והאנטי-יהודית של אונסק"ו, הודיע ממשל טראמפ באוקטובר 2017 על כוונתו לפרוש מהארגון. ישראל הלכה בעקבות ארצות הברית והודיעה בדצמבר 2017 על פרישתה מאונסק"ו. הפרישות נכנסו לתוקף שנה לאחר מכן.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטארצות הבריתאונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה