חדשות בארץ

"היית קדוש בחייך": אליהו דוד קיי הי"ד הובא למנוחות

אליהו דוד קיי, שנרצח בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים, הובא למנוחות. אלפים הגיעו להר המנוחות בבירה כדי ללוותו

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

אליהו דוד קיי הי"ד, שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע הירי סמוך לכותל המערבי, הובא היום למנוחות בהר המנוחות בירושלים. אלפי בני אדם ליוו אותו, יחד עם בני משפחתו וחבריו, בדרכו האחרונה.

הרב שלמה סובול, רב הקהילה במודיעין, ספד לקיי: "אלי, היית קדוש בחייך. חיית חיים של שליחות ואידיאלים. היית העולה לארץ הראשון מהמשפחה, למדת בישיבה והתגייסת לצנחנים. בחרת להעביר את האהבה שלך לירושלים דרך הדרכה בכותל. תכננת להקים משפחה בקרוב. היית קדוש במותך, נרצחת על קידוש השם".

"הידיים שלי רעדו אתמול כשהאיש מחברה קדישא העביר לי את התפילין שלך. הבאתי את זה לאבא שלך. אבא סיפר לי שכשהוא שמע בבוקר שיהודי נרצח בעיר העתיקה, הוא תכנן ללכת ללוויה שלו. הוא לא ידע שזאת תהיה הלוויה של הבן שלו".

"אלי, איזה מאור פנים היה לך. מחפש את האמת, מחפש תמיד איך אפשר לעשות טוב לעם ישראל. השארת חלל עצום וגדול בעולם – חלל של אהבת העם, אהבת הארץ ואהבת התורה. ננסה למלא את החלל הגדול הזה, ללכת בעקבות הדוגמה האישית שנתת לכולם. קשה מאוד לעכל את חילול השם הנורא. יהודי קדוש שהולך בדרך לכותל ונרצח על קידוש השם. בעזרת השם נזכה שהמנהיגים של עם ישראל יאספו כוחות וידעו להגביר את הקשר למדינה שלנו ולארצנו".

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, אמר: "אני רואה את אבא של אלי כל שבת בשיעור. משפחה שרק באה לגור בארץ, רק רצתה לחזור לארץ חמדת אבות. זכיתם לעלות אליה לעלות בעקבות אליהו. והנה אנו עומדים כאן, בארץ שביקשנו רק לישב בשלווה בה, והנה עומדים מרצחים ומפריעים לישיבה הזו, ומנסים לפגוע פעם אחר פעם".

שר התפוצות נחמן שי, שייצג את הממשלה, אמר: "אלי נרצח בעיר העתיקה, בדרכו לכותל המערבי. אדמת המולדת, הארץ שכה אהב, מקבלת אותו היום באהבה גדולה. אנחנו נפרדים מהצנחן, הלוחם, תלמיד הישיבה, אזרח ישראלי שהגשים את מאווייו לארץ ישראל ובה נפל. השם יקום דמו. הסיפור של אלי הוא הסיפור של ישראל במיטבה – לאהוב את הארץ, לבוא אליה ולתת הכל למענה".

תגיות:ירושליםפיגוע יריאליהו דוד קיי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה