חדשות בארץ

שכר חיילי הסדיר יעלה – החל מ-2022

משרדי הביטחון והאוצר הודיעו על העלאת שכר חיילי החובה ב-50% החל משנת 2022. עלות המהלך מסתכמת ב-900 מיליון שקלים

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

דמי הקיום של חיילי החובה בצה"ל יועלו ב-50% החל מחודש ינואר 2022 (משכורת פברואר). כך הודיעו הבוקר (שלישי) משרדי הביטחון והאוצר. המהלך נעשה בתיאום עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ועל בסיס עבודות מטה משותפות לצה"ל ולמשרד הביטחון שנעשו בחודשים האחרונים. ההחלטה התקבלה לאחר ביקורת ציבורית נרחבת על הגדלת הפנסיות התקציביות של משרתי הקבע בעוד שכר חיילי הסדיר אינו מעודכן.

במסגרת ההחלטה, יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים ל-2,463 שקלים. בשנה השלישית לשירות, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו ל-3,048 שקלים, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו לכ-1,793 שקלים, ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו לכ-1,235 שקלים. עלות המהלך מסתכמת ב-900 מיליון שקלים, והוא ימומן הן מתקציב הביטחון והן מתקציב נוסף שיובא על ידי משרד האוצר.

"אנחנו מביאים היום החלטה שעושה צדק עם אלו שמשרתים, ושיש לה השלכות משמעותיות על בניין הכוח בצה"ל והמשך קיומו כצבא העם", אמר שר הביטחון גנץ. "מדובר בצורך לאומי, שמתחבר לצורך להביא רפורמה רחבה בשירות בצה"ל. לצד התוספת בתקציב, נמשיך לדאוג לכל החיילים, נרחיב את מעגל המתגייסים ונחזק את החיילים מהאוכלוסיות המיוחדות שזקוקים לסיוע נוסף".

הרמטכ"ל כוכבי הוסיף: "צבא העם הוא הערובה לביטחון המדינה, ועלינו להוקיר את החיילים והמשרתים בו. חיילי צה"ל הם מקור עוצמתו של צה"ל – כל חייל הוא נכס יקר שקיבלנו למשמרת, והדאגה למשרתים היא עבורנו ציווי".

"ההחלטה על העלאת דמי הקיום לחיילים היא חלק משמעותי מתוכנית רחבה לטיפול בחיילי החובה מיום גיוסם עד ליום שחרורם ומעבר לכך", הצהיר כוכבי. "התוכנית כוללת, בין היתר, הגדלת המעטפת הכלכלית התומכת את תנאי השירות והמחיה של החיילים הבודדים ואלו הנזקקים לסיוע כלכלי. כמו כן, הגדלה ותקצוב של תכנית 'ממדים ללימודים' המכפילים את היקף הזכאים למלגה".

"תרומתם של חיילי צה"ל ראויה להערכה רבה, והעלאת דמי הקיום היא ביטוי נוסף לכך. נמשיך לפעול על מנת להבטיח תנאי שירות הולמים ותגמול ראוי עבור חיילי צה"ל ומשרתיו".

תגיות:צה"לשכר החיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה