חדשות בארץ

בנט: ישראל לא תהיה מחויבת להסכם גרעין עם איראן

ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת חריפה על מדיניותו של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו: "אחרי הסכם הגרעין הראשון ב-2015, ישראל נרדמה בשמירה"

בנט (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)בנט (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הבוקר (שלישי) דברים בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, בהם התייחס לאיום האיראני בכלל ולסוגיית הגרעין בפרט. "גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד לו והוא לא מחייב אותה", הצהיר.

בנט מתח בדבריו ביקורת חריפה על מדיניותו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בנושא הגרעין האיראני: "כשנכנסתי ללשכת ראש הממשלה, לפני פחות מחצי שנה, נדהמתי מהפער בין הרטוריקה לבין המעשה. מצאתי מרחק מטריד בין ההיגדים מסוג 'לעולם לא נרשה שאיראן תהיה גרעינית' לבין הירושה שקיבלתי. אם לסכם את המציאות שירשנו במשפט אחד – איראן נמצאת במצב מתקדם ביותר של תוכנית הגרעין שלה, כשמכונת ההעשרה שלה משוכללת ורחבה מתמיד".

"לצד ההתקדמות בתוכנית הגרעין, איראן גם השכילה, בעקביות ובהתמדה, להקיף את ישראל בטבעות של מיליציות ורקטות מכל עבריה", הוסיף בנט. "האיראנים כיתרו את מדינת ישראל בטילים בעודם יושבים לבטח בטהראן. המסקנה המתבקשת היא שהשיטה הזאת, של לרדוף אחרי הטרוריסט התורן שמופעל על ידי כוח קודס, פשוט לא הגיונית יותר. עלינו להגיע לשולח".

"אנחנו צריכים לנצל את היתרונות היחסיים שלנו, מול התורפות שלהם, באופן אפקטיבי יותר מבעבר. כלכלה איתנה, סייבר, דמוקרטיה, לגיטימיות בינלאומית, ערבות הדדית. כך, בין השאר, ניצחה ארצות הברית את ברית המועצות".

"אנחנו נמצאים בנקודה משמעותית במאבק המתמשך הזה – ישראל מול איראן – שהוא בעצם מאבקו של העולם כולו נגד משטר אסלאמי קיצוני שמטלטל את האזור, כל הזמן, בדרכו להשיג הגמוניה שיעית תחת מטריה גרעינית. אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ, אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ. לפנינו תקופה מורכבת. ייתכנו גם אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו. זו לא תהיה הפעם הראשונה".

בנט הדגיש כי "מדינת ישראל חייבת לשמר חופש פעולה ויכולת פעולה, בכל מצב ובכל נסיבות פוליטיות". בסיכום הדברים טען, כי לאחר הסכם הגרעין הראשון ב-2015 ישראל עשתה טעות: "אז, עם כל הרעש שלפני, מהרגע שנחתם ההסכם, הוא השפיע עלינו כמו גלולת שינה. מדינת ישראל פשוט נרדמה בשמירה. עסקנו בדברים אחרים. מהטעות הזאת נלמד. נשמור על חופש הפעולה שלנו".

תגיות:איראןנפתלי בנטהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה