חדשות בארץ

גנץ: איראן ניסתה להעביר חומרי נפץ לגורמי טרור ביו"ש באמצעות כטב"מ

בנאום באוניברסיטת רייכמן, חשף שר הביטחון כי כלי טיס לא מאויש ששוגר ב-2018 מסוריה ויורט באזור בית שאן נועד להעביר חומרי נפץ לגורמי טרור ביהודה ושומרון: "העולם חייב להפעיל תוכנית ב' לאופציה הדיפלומטית"

גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (שלישי) כי כלי טיס לא מאויש איראני, ששוגר בתחילת 2018 מסוריה ויורט על ידי ישראל באזור בית שאן, נועד להעביר חומרי נפץ לגורמי טרור ביהודה ושומרון.

בנאום שנשא בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, אמר גנץ: "בחודש פברואר 2018 שיגרה איראן כטב"מ מסוג שאהד 141 משדה התעופה T4 בסוריה, שנשא חומר נפץ מסוג TNT. הכטב"מ יורט סמוך לבית שאן, ויעדו היה להבנתנו גורמי טרור ביהודה ושומרון. איראן לא רק משתמשת בכלי טיס בלתי מאוישים כדי לתקוף, אלא גם בכדי לבצע העברות אמל"ח לשלוחיה".

בפתח דבריו אמר גנץ כי האיום האיראני אינו אך ורק על ישראל, אלא על העולם כולו: "איראן מבקשת להפוך להגמון אזורי ולאחר מכן לעולמי, ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית, שבה זכויות אדם נרמסות והמשאבים מוקצים לטובת המשטר. השיטה האיראנית להפוך להגמון אזורי היא להשתלט על מדינות נחשלות כמו תימן, שנמצאת במקום האחרון במדד המדינות 'השבירות', סוריה שנמצאת במקום השלישי לפני האחרון, עיראק ולבנון. השיטה ברורה: 'קודם ניקח את דמשק, אחר כך את ברלין'".

גנץ הציג בנאומו שני בסיסים מרכזיים באזור שאבהאר וקשם שבדרום איראן, מהם בוצעו פעולות לעבר המרחב הימי ושבהם ממוקמים גם היום כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד: "איראן פועלת גם מחוץ לאזור, מעבירה נפט ואמל"ח לוונצואלה, מפעילה את כוח קודס בדרום אמריקה ומנסה להחדיר את השפעתה לאפגניסטן".

"הטרור האיראני מקודם באישור המנהיג חמינאי ותחת דירקטיבת צמרת המשטר. אחד הכלים המרכזיים הוא כטב"מים, כלי נשק מדויק שיכול להגיע למטרות אסטרטגיות בטווח של אלפי קילומטרים, ובכך היכולת הזו מסכנת כבר היום את המדינות הסוניות, כוחות בינלאומיים במזרח התיכון וגם מדינות באירופה ובאפריקה".

גנץ ציין כי "מול האיום יש לעולם כלים רבים לפעול, והוא חייב להפעיל תוכנית ב' לאופציה הדיפלומטית. אין ספק שעדיף פתרון דיפלומטי, אך לצידו חייבת להיות על השולחן גם הפעלת כוח, שהיא המשך הדיפלומטיה באמצעים אחרים. אני מודה לידידנו האמריקאים על הסנקציות והפעולות שנקטו באחרונה בהקשר זה בכדי להגיע למטרה המשותפת. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ידידנו האמריקאים ועם מדינות נוספות".

תגיות:איראןבני גנץכטב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה