חדשות בריאות

קבינט הקורונה החליט: ללא הגבלות חדשות, מבצע אנטיגן לתלמידים לאחר חנוכה

על אף שבישיבת קבינט הקורונה הוצגו תרחישים שונים לעלייה בתחלואה, הוחלט בשלב זה להמשיך בהנחיות הקיימות. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להמשיך בקידום מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולקדם מבצע נוסף של בדיקות אנטיגן במערכת החינוך אחרי חנוכה

בנט ולפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)בנט ולפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי), לראשונה מזה כחודשיים, וזאת ברקע העלייה במקדם ההדבקה העומד כעת על 1.09. בפני השרים הוצגו תחזיות לא מעודדות על תרחישי התחלואה הצפויים. לפי התרחיש האופטימי, בו מקדם ההדבקה יעמוד על 1.1, בתחילת ינואר יהיו כ-1,000 מאומתים ליום. בתרחיש המחמיר, בו המקדם לא יעלה על 1.2, מספר המאומתים היומי יגיע ליותר מ-2,500.

ממצגת שהוכנה על ידי מומחי האוניברסיטה העברית המנטרים את מצב התחלואה בישראל, עולה כי ישנם "סימנים מובהקים לגל תחלואה נוסף". לטענת המומחים, קיים דמיון בין העלייה הנוכחית בתחלואה לעלייה בתחלואה לפני כשנה, לפני מתן החיסונים. בשלב הנוכחי, יותר מ-90% מהנדבקים הינם לא מחוסנים או מי שתוקף החיסון שלהם פג. עוד ציינו, כי מקדם ההדבקה בקרב בני 60 ומעלה קטן מ-1, כך שקיים סיכון מופחת לעומס גבוה על מערכת הבריאות בשל תחלואה קשה.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הציג את השינויים שחלו לאורך התקופה ב"סך החיסוניות" – מדד המתייחס למחלימים, מחוסני מנה שנייה ומחוסני מנת הדחף השלישית. דעיכה ראשונה ברמת החיסוניות החלה במאי 2021, עם דעיכת מחוסני המנה השנייה. רמת החיסוניות עלתה בעקבות מנת הדחף, והגיעה לשיא גם בשל הגידול במספר המחלימים. מתחילת נובמבר מסתמנת דעיכה נוספת ברמת החיסוניות.

על פי הניתוח של פרופ' סגל, העלייה במקדם ההדבקה נובעת מירידה בהקפדה על הנחיות הקורונה, מהגידול בהידבקות בקרב ילדים ומתחילת מגמת הדעיכה בחיסוניות הכללית. ההמלצות שהציג בפני הקבינט כוללות את קידום מבצע ההתחסנות בקרב בני 11-5, בקרב מי שלא התחסנו כלל ובקרב 1.1 מיליון האזרחים שזכאים למנת דחף, וכן חיזוק ההקפדה על התו הירוק מעל גיל 12.

בתום הדיון נמסר, כי ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולמקדו בשני קהלי יעד עיקריים: ילדים בגילאי 11-5, ואנשים שטרם קיבלו את החיסון השלישי (בדגש על בני נוער). כמו כן, הוא הנחה לקדם מבצע נוסף של בדיקות אנטיגן מהירות במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה.

בישיבה הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. עוד הוחלט, כי בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה.

בתוך כך, מיכאל שמש דיווח בכאן חדשות כי שר האוצר אביגדור ליברמן לא השתתף בישיבת הקבינט, שנערכה באמצעות הזום. זאת למרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי החוק מחייב אותו לעשות זאת.

כזכור, בחודש אוגוסט נמתחה על ליברמן ביקורת ציבורית, לאחר שנחשף כי הוא נעדר בקביעות מישיבות הקבינט, וזאת על אף שלמאבק בקורונה ממד כלכלי מובהק. ליברמן טען כי סיכם עם השר במשרדו, חמד עמאר, על חלוקת עבודה לפיה עמאר ייצג אותו בישיבות הקבינט. בעקבות פנייה של חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) ליועץ המשפטי לממשלה, הבהירו במשרד המשפטים כי מבחינה משפטית עמאר אינו יכול למלא את מקומו של ליברמן בקבינט הקורונה ללא תיקון חקיקה בנושא. הקואליציה מקדמת בימים אלו תיקון לחוק, שיפטור את ליברמן מהשתתפות בישיבות הקבינט, אולם החקיקה טרם קיבלה את אישורה הסופי של הכנסת.

תגיות:אביגדור ליברמןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה