חדשות בארץ

הנשיא הרצוג ידליק נר חנוכה במערת המכפלה – במרצ לא מרוצים

החלטתו של הנשיא יצחק הרצוג להדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה מעוררת ביקורת חריפה בקרב חברי מרצ. מנגד, ברשת משבחים את ההחלטה

הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:28)

נשיא המדינה יצחק הרצוג ישתתף בתחילת השבוע הקרוב בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה, יחד עם אנשי היישוב היהודי בחברון. החלטתו של הרצוג זכתה לביקורת חריפה בשמאל, ולתגובות שבח מצד גולשים ברשת וחברי כנסת בימין.

בהודעה משותפת שפרסמו חברי הכנסת מוסי רז, מיכל רוזין וגבי לסקי ממרצ, נאמר: "נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנויה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו".

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, אף הוא ממרצ, הגיב הבוקר (חמישי) בריאיון לרדיו  103FMעל הצעד של הרצוג: "התפקיד הראשי שלו הוא להיות דמות מאחדת שמייצגת באופן הכי קונצנזואלי את מה שקורה בישראל. במקומו לא הייתי עושה את זה, אבל לא הייתי הופך את זה לשגיאה פטאלית. לא קרה פה אסון".

מנגד, חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) דחתה את המתקפה של מרצ: "הנשיא הרצוג תמיד היה ידיד של חברון", אמרה בריאיון לרדיו קול ברמה. "אנשים מהשמאל שמתנגדים קצת התבלבלו, אתם לא קונצנזוס, אתם בפינה ממש".

תגיות:יצחק הרצוגמרצחג החנוכהאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה