חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין על חנוכה: "מחויבים אנו להוסיף זכויות"

לקראת ימי החנוכה, כותבים הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין, כי "בימים אלו יש להתחזק בהתמדת לימוד תורה, להוסיף זכויות, ולהתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק"

  • כ"ד כסלו התשפ"ב
הגר"ג אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)הגר"ג אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)
אא

הבוקר (ראשון) מתפרסם מכתבם של הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין. במכתבם, קוראים הרבנים להתחזק בהתמדת התורה, להרבות בכבוד התורה וגדוליה, להוסיף זכויות, ולהתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק. עוד מצטטים הרבנים את דבריו של השל"ה הקדוש, שכותב שכיוון שהיוונים רצו לבטל תורה ומצוות מעם ישראל – דווקא ימי החנוכה ראויים ביותר להתמדת התורה, יותר משאר ימות השנה.

לשון המכתב: "בימי מלכות יוון הרשעה גזרו היוונים על ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, וברחמי הקב"ה זכו ישראל לישועה. בזכות הנס שהיה לאבותינו בימים ההם, גם אנחנו בזמן הזה עוסקים בתורה ומקיימים את המצוות.

"והנה אף בזמננו קמים עלינו ורוצים לעקור ולבטל את כל הקדוש והיקר לישראל, ויש בזה חילול השם", מתייחסים הרבנים לרפורמות בכשרות, בגיור, ובמתווה הכותל שמקדמת הממשלה. 
כן מחוייבים אנו להוסיף זכויות ולהתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק, ולהרבות בכבוד התורה וגדוליה, ולא חלילה להיפך, שיש בזה חילול השם.

"ובפרט יש להתחזק בהתמדת לימוד התורה, וכמו שכתב הש"ה הקדוש: 'כי היוונים חשבו לבטל תורה ומצוות, אם כן, הימים הקדושם האלו ראויים ביותר להתמדת תורה מבשארי ימים'.

"ועל ידי שכל אחד יראה להתחזק כפי יכולתו בשקידת התורה, יתרבה כבוד השם בעולם ונזכה לישועת ה' במהרה", מסיימם  הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין את מכתבם.

למה התורה לא פירטה את השכר שצפוי לנו בגן עדן, ומה עשה הזוכה בלוטו ב-100 מיליון דולר? הרב זמיר כהן ב-7 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

תגיות:הרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה