חדשות בריאות

זן אומיקרון: הממשלה אישרה את איכוני שב"כ, ארבעה שרים התנגדו

מספרם של המאומתים לקורונה החשודים בהידבקות בווריאנט אומיקרון עלה ל-34. עד כה ידוע על שתי נשים בלבד בישראל שנדבקו בזן החדש. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי מדובר בווריאנט חריג

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספרם של המאומתים לקורונה, החשודים בכך שנדבקו בווריאנט אומיקרון, עלה היום (שלישי) ל-34. עד עתה ידוע על שתי נשים בלבד בישראל שנדבקו בזן החדש.

הממשלה אישרה בצהריים, במשאל טלפוני, את טיוטת החוק המסמיך את השב"כ להשתמש באיכונים כדי לסייע באיתור מאומתים לווריאנט אומיקרון. השרים אלי אבידר, גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי הצביעו נגד.

במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון הביעו חברי כנסת מהקואליציה ביקורת חריפה על הפעלתם מחדש של איכוני שב"כ. החוק שאושר בממשלה אמור לעלות בשבוע הבא לאישור המליאה, וככל הנראה הקואליציה תזדקק לעזרת האופוזיציה כדי להעבירו.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון כי עד כה נעשה שימוש באיכוני שב"כ על 13 אנשים – שתי הנשים שנדבקו באומיקרון ו-11 מבין החשודים בהידבקות. היא ציינה, כי החקירות האפידמיולוגיות איתרו 186 מגעים של החשודים וכלי שב"כ הוסיפו 42 מגעים.

"אנחנו עוד לא יודעים הרבה לגבי הווריאנט הזה ומידת הקטלניות שלו, וגם לא יודעים את הנושא של מועילות החיסון", אמרה בכירת משרד הבריאות. היא סיפרה כי היום צפויים להתקבל נתונים ראשוניים על יעילות החיסון, אולם הדגישה כי "לוקח כמה שבועות כדי להגיע למסקנות מבוססות".

"אנחנו עוקבים בקביעות במשך חודשים ארוכים אחרי וריאנטים בעולם", הוסיפה אלרעי פרייס. "בשום שלב לא הרמנו את הדגל כך ואמרנו שיש פה משהו מאוד חריג. עשינו זאת הפעם בגלל שילוב של שני דברים".

"הדבר הראשון – שלל מוטציות שיש בווריאנט הזה שהוא מאוד חריג, ממש כמו זן חדש. יש 15 מוטציות רק במקום הכי אסטרטגי בווירוס, שבו הוא נצמד לתאי הגוף וחודר באמצעותם לגוף. בזנים קודמים היו בין מוטציה אחת לארבע מוטציות באזור הזה".

"הדבר היותר מדאיג מבחינתנו הוא ההתפשטות המאוד מהירה של הווריאנט בדרום אפריקה – עלייה מ-200 מקרים ל-2,000 בעשרה ימים, זה אומר שכל שלושה ימים המספרים מוכפלים".

תגיות:שב"כנגיף הקורונהאיכוניםשרון אלרעי פרייסאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה