חדשות בארץ

חפץ: האסירים העזתים צרחו "נתניהו, נתניהו", חשתי בסכנת חיים

עד המדינה במשפט נתניהו, ניר חפץ, המשיך לתאר בחקירה הנגדית את הלחצים הכבדים שהפעילו עליו חוקרי המשטרה: "הבנתי שמשחקים בי"

חפץ בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חפץ בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (רביעי) חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ. במהלך עדותו המשיך חפץ לתאר את הלחצים הכבדים ותרגילי החקירה שהפעילו עליו חוקרי המשטרה. בהתאם להחלטת השופטים, חלקים מהעדות נשמעו בדלתיים סגורות בשל חשש לפגיעה בפרטיות.

ההגנה הציגה באולם בית המשפט הקלטות מחקירתו של חפץ במשטרה. חפץ אמר, כי החוקרים איימו עליו פעמים רבות שעליו לספק גירסה, אחרת יתהפך עליו עולמו: "האיום היה ברור". עורך הדין בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, העיר לפרוטוקול כי האיומים הושמטו מתמלילי החקירה.

חפץ תיאר תרגיל חקירה שעשו החוקרים, כאשר לאחר שבעה ימי מעצר הודיעו לו שעומדים לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו: "נכנס חוקר שלא הכרתי, התקשר בנייד לאשתי והודיע לה שמחר אני בבית. אמרתי לו: 'למה אתם משחקים ברגשות של המשפחה שלי? תעזבו אותה. זו הייתה הפעם היחידה שבכיתי". מעצרו של חפץ הוארך לאחר מכן בשמונה ימים נוספים. מהחקירה הנגדית עלה, כי התרגיל המשטרתי לא תועד ובניגוד לנדרש הוסתר מההגנה.

בהמשך הרחיב עד המדינה על תנאי המעצר הקשים שחווה, ואת הרגעים בהם חש שהוא בסכנת חיים כאשר זוהה על ידי אסירים פלסטיניים ביטחוניים: "בכלא שקמה שמו אותי בכלוב כמו של קופים, מלוכלך ומטונף. מסביב עוד מכלאות. הכניסו אסירים בכתום שדיברו ערבית, ואז הגיעו עזתים. מישהו זיהה אותי עם נתניהו. הם התחילו לצרוח 'נתניהו, נתניהו', שקשקו באזיקים. כתוצאה מהאירוע הזה ומאירועים נוספים שקרו הרגשתי בסכנה, חשתי שלא אגמור את זה בחיים".

חפץ ציין כי במסגרת הניסיונות ללחוץ עליו הוא הועבר במהלך המעצר בין בתי כלא. לדבריו, הוא סבל ממחסור חמור בשעות שינה, ואכל רק פרוסות לחם או סנדוויצ'ים ממכונה: "שבוע שלם לא ראיתי לא צלחת, לא מזלג, לא סכו"ם. אכלתי על הברכיים ועל שולחן החקירות".

"בלילה השני התעוררתי וכל הגוף שלי מכוסה במאות עקיצות פשפשים", הוסיף חפץ לתאר. הוא סיפר כי דרש לראות רופא ולקבל טיפול רפואי, אולם דרישתו לא נענתה: "החוקרים אמרו שאין רופא בלהב 433 אלא רק בשב"ס, וכשהביאו אותי אחרי חצות לשב"ס כבר לא היה שם רופא. הבנתי שמשחקים בי, שהמשחק בין שב"ס למשטרה היה תרגיל מתואם".

תגיות:ניר חפץתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה