חדשות בארץ

פרופ’ אלי שפרכר: "אין סיבה לפאניקה בשל האומיקרון. אנחנו לא עומדים לפני גל חמישי"

"אנחנו לא בפתיחתו של גל חמישי", סבור פרופסור אלי שפרכר מאיכילוב

  • כ"ח כסלו התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעוד העולם ב"כוננות אומיקרון", פרופ' אלי שפרכר מאיכילוב, שבנה את המודלים לחיזוי מספר החולים קשה, סבור שאין סיבה לפאניקה. "לא זוכר כזה חיסון יעיל ובטוח" • לדבריו, "לא מזלזל באלו שחוששים להתחסן, אחריותנו לשכנע"

העולם בכוננות בשל המוטציה החדשה של הקורונה – אומיקרון, אך פרופסור אלי שפרכר מאיכילוב, סבור שאין סיבה לפאניקה. לדבריו, "ההחלטה למנוע תיירות נכנסת למשך שבועיים היא סבירה. אני מסופק אם זה משנה כי אין דרך למנוע מווריאנטים להיכנס לישראל, במיוחד של זן שמאוד מידבק. ההחלטה הזו אולי תעכב מעט. אין הבדל בין תייר שמגיע מארץ מסוימת או תושב ישראל שחוזר מחופשה מאותה מדינה, חוץ מההנחה שישראלי חייב לחזור הביתה".

פרופסור שפרכר הוא המומחה שעמד מאחורי המודלים שחזו את מספר החולים קשה, לקו המקל שאותו מוביל ביה"ח מתחילת המגיפה. שפרכר מסביר שלאור מעקב אחר מספר המאומתים הנמוך שהתגלה כרגע בישראל, אנחנו לא בפתיחתו של גל חמישי.

שפרכר מסביר בראיון שיתפרסם מחר (שישי) בעיתון "ישראל היום" שאין סיבה למנוע תיירות נכנסת למשך שבועיים. במקום זאת הוא ממליץ לדאוג למעקב קפדני אחר האנשים שמגיעים מחו"ל ואחר הבידודים, ואפשר להחזיר לשולחן את הצמידים האלקטרוניים. לדבריו, "בזמן הזה הייתי משקיע במבצע החיסונים, כי הם מספקים את ההגנה הטובה ביותר נגד האומיקרון".

בנוגע לחיסונים, מציין שפרכר כי "אני לא זוכר מתי היה לנו חיסון כל כך יעיל וכל כך בטוח. לא מבין איך מול מתנה שכזו, יש אנשים שלא מאמצים אותה אליהם". הוא מבין את החשש שקיים בקרב ההורים לחסן את ילדיהם: “בהחלט. אני לא מזלזל ולא שופט אותם. זו אחריותנו כרופאים וכמערכת בריאות להסביר להם ולשכנע אותם”. שפרכר מוסיף כי אם היה לו ילד בגיל הזה - היה מחסן אותו מיידית: “הייתי עומד בתור כבר ביום הראשון”.

"אנחנו לא בפתח גל חמישי, וגם לא נהיה בעוד שבועיים. מה יקרה אחר כך – אני לא יכול לומר”, מוסיף הפרופסור.

תגיות:נגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה