חדשות בריאות

מאומת שלישי לאומיקרון בישראל, איכוני השב"כ יופסקו בחצות

ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו שלא להאריך את התקנות לשעת חירום, שאפשרו את הפעלת האיכונים לצורך מעקב אחר מאומתים לזן האומיקרון. רופא שחזר מאנגליה זוהה כמאומת לווריאנט החדש

מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:59)

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו הערב (חמישי) שלא להמשיך בהפעלת איכוני השב"כ לצורך מעקב אחרי מאומתים לזן האומיקרון. במשרד הבריאות עדכנו, כי זוהה מאומת שלישי לזן החדש בישראל.

כזכור, הממשלה אישרה את הפעלת האיכונים הסלולריים של השב"כ באמצעות תקנות לשעת חירום, שתוקפן יפוג הלילה בחצות. בהודעה מטעמם של בנט והורוביץ נמסר, כי "בהתאם למדיניות שהוגדרה מראש בקבינט הקורונה, לפיה השימוש באיכוני השב"כ ייעשה במשורה ותוך בחינה יום-יומית, ולנוכח הערכת המצב העדכנית, החליטו ראש הממשלה ושר הבריאות, בעצה אחת עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לא להמשיך בשלב זה בהפעלת האיכונים, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה. הפעלת האיכונים מחדש תיבחן בהתאם לנסיבות התחלואה".

השר הורוביץ מסר: "האיכונים נפסקים. הדגשתי מהרגע הראשון שהשימוש בכלי הזה יהיה מוגבל וקצר מאוד – לימים בודדים, כדי לקבל מידע דחוף לבלימת ההדבקה בווריאנט חדש ולא ידוע. וזה בדיוק מה שעשינו. עכשיו אנחנו מסיימים את זה, כי לצד הגנה על הבריאות עלינו לשמור על הפרטיות וזכויות האדם גם בעת חירום".

החלטת הממשלה להפעיל מחדש את איכוני השב"כ לצורך מעקב אחר מאומתים לנגיף נתקלה בהתנגדות מתוך הקואליציה עצמה. בהצבעה בממשלה הצביעו ארבעה שרים נגד חידוש האיכונים – השר ללא תיק אלי אבידר, שר המשפטים גדעון סער, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. בדיון שנערך שלשום בוועדת החוץ והביטחון מתחו חברות הכנסת גבי לסקי, מיכל רוזין ומרב בן ארי, החברות בקואליציה, ביקורת חריפה על השימוש באיכונים.

שאשא ביטון בירכה על החלטתם של בנט והורוביץ ואמרה כי "כעת נותר לבטל את ההחלטה על בידוד המחוסנים השבים מחו"ל". מנגד, סגן שר הבריאות לשעבר, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, תקף: "למדינת ישראל יש הנהגה חלשה. ממשלה מופקרת שלא מסוגלת לשמור על בריאות הציבור. בנט התקפל בפני השמאל האולטרה פרוגרסיבי. אין לו רוב בקואליציה לפעול לפיקוח נפש שממול מתנגדים גבי לסקי, אבידר ושאשא ביטון. כולם יודעים שהאומיקרון מדבק משמעותית יותר ונשאר רק להתפלל שהחיסונים יועילו".

בתוך כך, במשרד הבריאות עדכנו הערב על מאומת נוסף לקורונה שזוהה כמי שנדבק בווריאנט האומיקרון. מדובר ברופא מבית החולים שיבא שחזר מאנגליה, וחוסן בשלושת החיסונים של פייזר. בנוסף אליו זוהו בימים האחרונים שתי נשים כנשאיות של הווריאנט החדש – עובדת זרה ששבה ממלאווי וחוסנה בחיסון של חברת אסטרהזניקה, וישראלית שחזרה מדרום אפריקה וחוסנה בשלוש מנות של פייזר. מצבם של השלושה קל.

במשרד הבריאות ציינו כי קיים חשד לעוד 30 מקרים של חשיפה לאומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם, מתוכם שישה מחוסנים. ב-11 מקרים מדובר בחוזרים מחו"ל או במי שבאו במגע עם חוזרים מחו"ל, וב-19 מקרים מדובר באנשים שלא שהו לאחרונה בחו"ל. בנוסף קיימים עוד 12 מקרים המוגדרים ב"חשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

תגיות:שב"כנגיף הקורונהאיכוניםאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה