חדשות בארץ

התפרעויות באום אל-פחם: שני לוחמי מג"ב נדרסו

רכב ובו שני תושבי אום אל-פחם האיץ לעבר לוחמי מג"ב שפעלו בעיר ודרס שניים מהם. מצבם מוגדר קל עד בינוני. הלוחמים הגיבו באש, ממנה נהרג אחד הנוסעים

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במהלך פעילות של משמר הגבול באום אל-פחם, הגיע הבוקר (שישי) רכב שהאיץ לעבר הלוחמים ופצע שניים מהם באורח בינוני וקל. לוחמי מג"ב השיבו בירי לעבר הרכב. 

שני חשודים שנסעו ברכב נפגעו כתוצאה מהירי. מותו של אחד מהם, תושב אום אל-פחם בשנות ה-20 לחייו, נקבע לאחר מכן בבית החולים העמק. החשוד השני, תושב העיר אף הוא, נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לאחר מכן לחקירה.

בחיפוש שנעשה ברכב נתפסו אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. מהמשטרה נמסר, כי מסתמן שהרקע לאירוע הינו פלילי: "מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר".

התקרית באום אל-פחם התרחשה על רקע מהומות שפרצו אמש בעיר, לאחר שבשעות שהבוקר צעיר בשנות ה-30 לחייו נרצח מירי שנורה לעבר הרכב בו נסע. עם קבלת דיווח על שמיעת ירי והצתה של מבנים ורכבים, נכנסו כוחות משטרה למתחם בתים. השוטרים הותקפו על ידי מתפרעים, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הלילה עצרו הכוחות שישה חשודים במעורבות בהתפרעויות.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב בטוויטר על האירועים באום אל-פחם: "לוחמי מג"ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. ‏כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. ‏משטרת ישראל לא תתכופף ולא תירתע".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "המחבלים שניסו לדרוס את החיילים היו צריכים למות בשטח ולא להיעצר. זה לא קרה בג'נין או רמאללה, אלא במקום בו צריכה להיות ריבונות ישראלית, שאם לא נממש אותה, מי שישלוט באום אל-פחם והיישובים הערבים הם מיליציות טרור". בן גביר הוסיף, כי "המפכ"ל הכושל צריך ללכת הביתה ואיתו שר הבט"פ שהבטיחו שינוי, אבל הוא קורה לרעה".

תגיות:משטרת ישראלאום אל-פחםעמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה