חדשות בריאות

אומיקרון בישראל: 11 מאומתים. 7 מתוכם מחוסנים

11 מאומתים לזן אומיקרון התגלו בישראל. כן יש 24 מקרים נוספים של חשד גבוה בהידבקות בזן זה

  • א' טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) עלה מספר הנדבקים בזן אומיקרון בישראל ל-11. קיימים 24 מקרים נוספים של חשד גבוה להידבקות בזן האומיקרון, אך תוצאות הריצוף הגנטי שלהם טרם התקבלו.

מבין המאומתים שהתווספו היום: שבים מצרפת, ארצות הברית ודרום אפריקה. מבין 11 המאומתים שהתווספו היום ישנם 7 מחוסנים, חלקם אף קיבלו בוסטר, וארבעה לא מחוסנים, כולם בני משפחה אחת ששבה מדרום אפריקה. כן ישנה מאומתת לאומיקרון מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי, מאומתת לאומיקרון מחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה, מאומת לאומיקרון מחוסן בפייזר כולל בוסטר ששב מאנגליה, ושני מאומתים לאומיקרון מחוסנים בפייזר כולל בוסטר ששבו מצרפת. המאומת העשירי הוא מחוסן מודרנה כולל בוסטר ששב מארה"ב, והמאומת ה-11 הוא מחוסן פייזר כולל בוסטר, שנדבק בעקבות מגע של שב מדרום אפריקה.

מתוך 24 המקרים שתוצאות הריצוף הגנטי שלהם טרם התקבלו, ישנם 16 לא מוגנים – כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון – ושמונה מהם מוגנים. מתוך אותם 24 מקרים, 12 הם חוזרים מחו”ל או מגעים של חוזרים מחו”ל, ו-12 לא שהו בחו”ל לאחרונה.

בסך הכל קיימים 35 מקרים, הכוללים את סך המאומתים והמקרים ב”חשד גבוה”. מתוך הנדבקים הלא מוגנים, תשעה פיתחו סימפטומים ו-10 ללא סימפטומים. מבין המוגנים ישנם שלושה עם סימפטומים ו-11 ללא סימפטומים. שני מקרים נמצאים בסטטוס “לא ידוע”.

מגמת הקורונה בישראל נמצאת במגמת ירידה. מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1 ועומד כעת על 0.98. אתמול אובחנו כ-450 מאומתים חדשים. מספרם של החולים שמצבם קשה עומד על 111.

תגיות:נגיף הקורונהזן אומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה