חדשות בארץ

שיקלי: "רצף הפיגועים – בשל רפיסות הממשלה"

בצל רצף הפיגועים, מתח חבר הכנסת עמיחי שיקלי ביקורת על הממשלה וטען כי הישענותה על רע"מ מעניקה רוח גבית לטרור. חבר הכנסת איתמר בן גביר: "חוסר המשילות נותן גב לטרור להרים את הראש"

שיקלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)שיקלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב הבוקר (שני) על פיגוע הדריסה במעבר תאנים שבשומרון: "יש פה רצף של אירועים קשים, גם הבוקר וגם בצאת שבת, שבדרך נס הסתיימו בלי הרוגים", אמר בריאיון לערוץ 14. "זה נראה לחלוטין כמו אינתיפאדה. זה נראה לא טוב".

"זה כמובן מתוך הרפיסות שהממשלה הזאת מקרינה", הוסיף שיקלי. "מבצע 'שומר החומות' היה נקודה מאוד דרמטית בכל מה שקשור ביחסינו עם הערבים, בדגש על החלק הלאומני של ערביי ישראל. המסר שעובר מ'שומר החומות' זה שבמקום שתהיה יד קשה ובמקום שהאנשים האלה יטופלו בצורה משמעותית, אנחנו רואים שחרורים סיטונאיים והקמה של ממשלה שנשענת על מפלגה לאומנית פלסטינית אסלאמיסטית שמעניקה רוח גבית לטרור".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) מסר: "הפיגוע הוא המשך ישיר לפיגועים בירושלים ולזריקת האבנים האינטנסיבית בכבישי יהודה ושומרון. תזכורת למי שמתבלבל בממשלת ישראל ומרגיש שאנחנו לפני פריצת דרך לשלום. מחזק את ידי הלוחמים והמאבטחים ומתפלל לרפואת הפצועים".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף: "פיגוע רודף פיגוע, חוסר המשילות נותן גב לטרור להרים את הראש. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעביר מסר חד וברור למחבלים: ירי על מנת להרוג כל מחבל שמבצע פיגוע, הריסת בית מחבל, גירוש משפחתו. רק כך תושג הרתעה ונצליח למנוע את הפיגוע הבא".

בפיגוע הדריסה הלילה במעבר תאנים נפצע מאבטח אזרחי כבן 34. המחבל, תושב שכם בן 16, דהר עם רכבו לעבר המחסום, התנגש בעמדת הבידוק בכניסה למעבר ופגע במאבטח. מאבטחים נוספים של רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו בירי לעבר המחבל ונטרלו אותו. מותו נקבע בהמשך בבית החולים מאיר בכפר סבא.

מצבו של המאבטח הוגדר בתחילה קשה. הוא פונה בהכרה, עם חבלות בגפיים, בחזה ובראש, לבית החולים שיבא בתל השומר. הבוקר עדכנו בבית החולים, כי מצבו מוגדר בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו.

תגיות:פיגועאיתמר בן גבירעמיחי שיקליאופיר סופר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה