חדשות בארץ

ניר חפץ: "חשבתי שזו רדיפה יותר מאשר חקירה"

עד המדינה במשפט נתניהו, ניר חפץ, סיפר בחקירתו הנגדית כי חשב שהחקירה המשטרתית היא "רדיפה יותר מאשר חקירה", וכי היא נועדה למצוא ראיות נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו

חפץ בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חפץ בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שני) חקירתו הנגדית של ניר חפץ, עד המדינה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. סנגורו של נתניהו, עורך הדין בעז בן צור, המשיך לחקור את חפץ על הלחצים הכבדים שהופעלו עליו בחקירתו במשטרה על מנת שיסכים להפוך לעד מדינה.

חפץ, ששימש כיועץ התקשורת של נתניהו ובני משפחתו, סיפר כי האמון שלו שהחקירה בתיק 4000 הינה אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים היה "קרוב לאפס", כהגדרתו: "חשבתי שזו רדיפה יותר מאשר חקירה. האמצעים הדרקוניים שהופעלו עליי חיזקו את חוסר האמון המוחלט שלי בחקירה".

לדברי חפץ, המאמץ המרכזי של החוקרים נועד לחלץ ממנו גירסה מפורטת, בניגוד לקו שהוביל עורך דינו: "הועבר לי מסר שיש מרוץ מי יחתום ראשון על הסכם עד מדינה. הבנתי שהחקירה היא בשביל למצוא ראיות נגד ראש הממשלה. החוקר אמר לי: במקום לשמור על האינטרס של ראש הממשלה תשמור על האינטרס שלך".

בתחילת חקירתו הנגדית בשבוע שעבר, סיפר חפץ כי הבין כבר בשבוע הראשון למעצרו שהחוקרים לוחצים עליו להפוך לעד מדינה, למרות שהמילים לא נאמרו במפורש: "שישה-שבעה חוקרים עומדים מולך, אומרים 'אתה יודע שבחדר ליד יש מישהו שעולה על האוטובוס, ואתה תישאר בתחנה'. או אומרים 'אנחנו מקווים שיש לך קלטת טובה כי עדות לא תספיק'".

"האמצעים היו דרקוניים", תיאר חפץ. "לא דמיינתי שאמצעים כאלו יכולים להינקט, בלי שום פרופורציה לחשדות עליהם נחקרתי. היה ליל בלהות ללא שינה, עם אירועים קשים".

תגיות:ניר חפץתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה